• Jaume Collboni al quart Esmorzar amb el comerç organitzat per Barcelona Comerç i Barcelona Oberta | Barcelona Oberta

Jaume Collboni al quart Esmorzar amb el comerç organitzat per Barcelona Comerç i Barcelona Oberta

sevenapp | 20 març 2019
Jaume Collboni anuncia el pla “Barcelona Easy” que incorporarà la supressió de la tassa d’inici d’activitat econòmica

Amb aquesta iniciativa l’Ajuntament deixaria d’ingressar 1M€ però suposaria una clara aposta per potenciar l’activitat econòmica transversal de la ciutat.

El candidat del PSC a l’alcaldia de Barcelona ha defensat el click&collect i estaria a favor de crear una tassa pel lliurament de domicili.

Barcelona, a 20 de març de 2019.- Jaume Collboni vol atreure la inversió i facilitar l’activitat econòmica a la ciutat de Barcelona. Per aconseguir-ho, ha avançat aquest matí al quart Esmorzar amb el comerç de Barcelona organitzat per Barcelona Comerç i Barcelona Oberta amb la col·laboració de La Vanguardia, el seu Pla Barcelona Easy, que inclou a més de la supressió de la taxa d’inici d’activitat econòmica, canvis legals i de llicències i la revisió dels impositius. “Barcelona Easy és un senyal per les start-ups, els estudiants amb projectes i una via facilitadora de la regeneració del comerç. Si no creem riquesa, no podrem distribuir-la”.

Collboni ha recordat, que el seu partit va ser el primer a fer una aposta decidida pels BID‘s i està convençut que “aquest és el model més adequat perquè el comerç de la ciutat guanyi capacitat per promocionar-se i desenvolupar-se. Barcelona s’ha fet aquests darrers 30 anys amb la col·laboració publico-privada i seria un pecat que l’Ajuntament no aixoplugui una iniciativa com aquesta”.

En relació a la mobilitat, Jaume Collboni s’ha mostrat en contra de la segregació generalitzada de carrils, ha identificat la mobilitat elèctrica individual i el sharing com grans reptes per la ciutat i ha apostat per una ciutat “caminable“, com l’opció més sostenible i saludable. Collboni ha destacat, també, l’efectivitat de les àrees de pacificació del trànsit i ha assegurat no creure en les superilles de despatx, sinó únicament en aquelles que han estat pensades establint una relació amb la morfologia de cada àrea. En relació, també, a la mobilitat, s’ha mostrat a favor de gravar al comerç electrònic, l’ecommerce és una gran oportunitat per la ciutat i pel seu comerç, però cal racionalitzar les pràctiques que porta associades. Cal potenciar els punts de recollida, click and collect, i estem estudiant una taxa per al repartiment a domicili”. Referent la connexió del tramvia de la Diagonal, el candidat del PSC ha insistit en el posicionament a favor del seu partit, sempre i quant, ha subratllat, s’estudiï bé per tal de triar l’opció tècnicament i econòmicament més eficient.

Per l’alcaldable del PSC, els grans problemes actuals de Barcelona són la seguretat i la neteja, “Quan això no funciona, la ciutat no va. És imprescindible tornar a parlar de civisme i enviar a tothom el missatge de què a la ciutat existeixen normes i que cal respectar-les. Tot plegat té a veure, també amb la seguretat i per això, cal ampliar els efectius amb 1.000 agents més de Guàrdia Urbana i 400 més de Mossos d’Esquadra”.

Durant aquest esmorzar amb els comerciants, també s’ha fet èmfasis en la promoció turística de Barcelona. Jaume Collboni ha assenyalat que “cal explicar la ciutat a l’exterior prenent com a referència la seva gastronomia, arquitectura, urbanisme, clima,… i també, comerç. Barcelona no és una ciutat per anar a la platja” ha sentenciat i, és per això que proposa recuperar la marca Barcelona, fer que el turisme estigui al servei de la ciutat i no a l’inrevés i organitzar a Barcelona, l’Exposició Universal de 2030.“Tenim el neguit que la ciutat torni a somiar en gran, i aquest esdeveniment és una gran oportunitat que ens ajudarà a revitalitzar espais i a col·locar a Barcelona a l’avantguarda de les ciutats digitals”.

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona

Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID‘s –BusinessImprovement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors econòmics de la ciutat.