• LA PROPOSTA DE L’AJUNTAMENT “VIA LAIETANA UN CARRER PEL VEÏNAT” HA SIGUT SENSE CONSENS PREVI  POLÍTIC NI VEÏNAL. | Barcelona Oberta

LA PROPOSTA DE L’AJUNTAMENT “VIA LAIETANA UN CARRER PEL VEÏNAT” HA SIGUT SENSE CONSENS PREVI POLÍTIC NI VEÏNAL.

sevenapp | 19 març 2019

PROCÉS PARTICIPATIU “VIA LAIETANA UN CARRER PEL VEÏNAT”

LA PROPOSTA DE L’AJUNTAMENT I CONSEQUENT COMUNICAT, HA SIGUT SENSE CONSENS PREVI  POLÍTIC NI VEÏNAL.

Davant la sessió de retorn que es va dur a terme ahir sobre el procés participatiu “Via Laietana, un carrer pel veïnat” el president de l’Associació de Veïns i Comerciants de la Via Laietana, Sr David González Deltell vol comunicar que s’ha constatat que l’Ajuntament no ha atès a les propostes que s’han plantejat des de l’Associació amb el suport de l’UPC.

Les propostes de l’Ajuntament són totalment sesgades amb gran caire ideològic, imposant la bicicleta per sobre de l’espai als vianants, i no han escoltat ni s’ha arribat a cap consens. 

La proposta de l’Ajuntament pretén imposar un carril bici segregat dins la Via que limita l’espai de voreres i posa en perill els vianants, ja que els carrils bici estan situats a peu de vorera. Per tant, les parades de taxi i bus implicant que els passatgers hagin de sortejar les bicis al pujar i baixar dels vehicles. 

La nostra proposta, basada en estudis de mobilitat i implementats ja en altres ciutats europees, és carril bici de pujada i baixada compartit amb cotxe particular amb limitació de 30km/h. I donar prioritat a l’amplada de les voreres de 4’25m, i al transport públic i taxi amb carril propi a peu de vorera (amb dos de pujada i dos de baixada). Aquesta proposta, recollida al informe tècnic realitzat conjuntament amb l’ETSAB de UPC, no va estar inclosa ni tant sols en el procés participatiu i per tant no es va poder mesurar el recolzament veïnal real. 

La proposta de L’Ajuntament de voreres de 3’7m és ridícula i ve imposada per un carril bici segregat que deixa en segons terme estudis de mobilitat, altres itineraris possibles i opcions com la que nosaltres proposem, d’un carril 30km/h compartit amb vehicle privat.

A més, L’ajuntament proposa eliminar el gir a Antoni Maura, aspecte que trobem indispensable pels visitants i pel comerç de la Via Laietana i el seus voltants. L’aïllament del vehicle privat repercutirà en el comerç del centre que es veurà afectat.

Es per això, que volem manifestar el nostre total desacord a aquestes propostes que d’un principi durant tot el procés han imposat la bicicleta, han desatès altres alternatives i no han permès que altres propostes com la nostre fossin valorades ni estudiades per la resta de veïns i comerciants participants.