• Debat Final amb els candidats a l’Alcaldia de Barcelona  | Barcelona Oberta

Debat Final amb els candidats a l’Alcaldia de Barcelona 

sevenapp | 11 abril 2019

Aposta unànime dels candidats a l’Alcaldia per la creació d’un Consorci de Promoció Comercial de la ciutat 

Els candidats han coincidit en la necessitat de crear una entitat sota la forma d’un Consorci de Promoció Comercial de la ciutat, que podria ser també una millora de l’actual Turisme de Barcelona. 

Al final del debat s’ha fet pública una porra feta pels mateixos candidats on tots s’han donat per guanyadors a excepció de Josep Bou (PP) que s’ha situat en tercera posició. 

Barcelona, a 9 d’abril de 2019.- Barcelona Oberta i Barcelona Comerç, amb la col·laboració de La Vanguardia, han celebrat avui el debat final amb la presència dels cinc candidats a l’alcaldia de Barcelona: Josep Bou (PP), Jaume Collboni (PSC), Ernest Maragall (ERC), Manel Valls (Valls) i Elsa Artadi (JxCat). El debat s’ha celebrat amb una cadira buida a la dreta de l’escenari, evidenciant l’absència de l’Alcaldessa Ada Colau davant d’una sala amb més de dos centes persones del sector comerç. 

Amb aquest acte d’avui, les dues entitats organitzadores, Barcelona Oberta i Barcelona Comerç, s’havien fixat com a objectiu traslladar als màxims aspirants a governar Barcelona quins són els temes que preocupen a comerciants i restauradors, buscant, així, compromisos reals i factibles que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors econòmics de la ciutat. 

Enric Sierra, adjunt a director de La Vanguardia, ha estat qui ha conduït i moderat aquest debat final, introduint cadascuna de les temàtiques tractades amb destresa i dinamisme, deixant només 2 minuts de temps de resposta per candidat, i abordant els següents temes: mobilitat vinculada l’ecommerce; ocupació de la via pública i regulació del top manta; promoció de la ciutat i aplicació dels BID’s. 

Respecte a la solució que proposen els candidats per gestionar la mobilitat vinculada a l’ecommerce, no hi ha hagut consens pel que fa a la creació d’una taxa que gravi aquest tipus d’activitat, i fins i tot hi ha discrepàncies sobre a qui repercutir aquest impost. Collboni (PSC) ha apostat per la “taxa Ballarín o Amazon”, que permetria incrementar el pressupost de comerç de l’Ajuntament, passant dels 5M actuals als 7,7M€. Maragall (ERC) també seria partidari d’aplicar fiscalitat per gravar congestió i contaminació, però en aquest cas afegeix que cal “fiscalitat del bon comportament” per estimular pràctiques sostenibles entre la societat. En canvi, Bou (PP) i Valls (Valls BCN) han manifestat no ser partidaris de nous tributs. Artadi (JxCat) per la seva banda, s’ha desmarcat afirmant que no es pot aplicar una taxa sense que abans s’apliquin solucions, com per exemple utilitzar una flota de vehicles elèctrics, i ha dit que, en cas de fer-se efectiva la taxa, aquesta hauria de servir per corregir externalitats. 

Els candidats han situat la problemàtica del top manta com un tema prioritari a resoldre pel nou Consistori, tot i que cada candidat ha proposat diferents vies per abordar-lo. Elsa Artadi (JxCAT) i Maragall (ERC) s’han mostrat partidaris d’impulsar plans d’acció integrals d’actuació que contemplin des de campanyes de conscienciació i sensibilització, fins a polítiques socials, laborals i educatives per integrar als manters, i han apostat també pel lideratge de la guàrdia urbana en el control de l’espai públic. Bou (PP) i Valls (Valls BCN) han estat més contundents en la solució proposant l’ampliació d’efectius policials als carrers de Barcelona; Bou en concret, ha xifrat en 1.500 els agents que necessita Barcelona per eradicar el problema, i Collboni en 1800 agents; a més, el cap de llista del PSC ha afegit que el problema s’ha de solucionar amb pactes per coordinar seguretat i civisme, combinat amb polítiques de prevenció. 

Si fa uns dies alguns candidats es desmarcaven a favor de grans esdeveniments per promocionar la ciutat, en el debat final d’avui han optat per un discurs més realista mostrant més empatia amb les necessitats actuals del comerç. En aquest sentit, Bou (PP) ha dit que primer de tot, el que cal és un escenari normalitzat apel·lant a la concòrdia política, i ha proposat invertir en la creació d’un gabinet extern composat per 100 experts (publicitaris, comunicació, empresaris,…) que actuï d’evangelitzador de la ciutat arreu del món i faci marca de Barcelona. Per a Collboni, el gran esdeveniment de ciutat seria que els 10.000 locals comercials tancats tornessin a aixecar la persiana, i també ha fet èmfasi en la necessitat d’estabilitat política i certesa econòmica. Per Collboni sí que hi ha un gran esdeveniment a l’horitzó: l’Exposició Universal del 2030, que posaria en marxa en els primers 100 dies del seu mandat. Maragall per la seva banda, ha defensat una millora de la situació global abans de proclamar un gran esdeveniment; aquesta millora –ha dit- passaria per una millora dels salaris, més promoció, seguretat, impuls i en definitiva, més ciutat. Valls s’ha mostrat partidari dels JJOO d’Hivern del 2030 o dels JJOO d’Estiu del 2032. Per últim, Artadi ha dit que pensar en un gran esdeveniment de ciutat és un anacronisme, i ha apostat per una promoció continuada de la ciutat des del punt de vista de cultura, esports, negocis, LGTBI, innovació, i recuperar el Nadal perquè la ciutat torni a brillar. 

Amb la llei dels BID’s a punt d’entrar al Parlament, Enric Sierra també ha interrogat als candidats per conèixer si estan a favor o no, i per saber com creuen que hauria de materialitzar-se, un cop entri en vigor. Tots els candidats s’han mostrat partidaris d’aquesta eina de col·laboració público-privada, amb més o menys intervencionisme per part de l’Administració: Bou (PP) ha incidit en la no intervenció, tot just al contrari de la posició del govern actual de Colau. Els candidats han incidit a més, en què cal respectar la singularitat de cada territori, aplicant polítiques específiques barri a barri. El govern de Colau, en canvi, és partidari d’una estandardització de la gestió per a tots els possibles Apeus. 

En la cloenda, Sierra ha demanat als candidats si estarien a favor de la creació d’un Consorci de Promoció Comercial de la ciutat, proposta que ha comptat amb l’acceptació unànime de tots els alcaldables, fent palesa la importància de la col·laboració público-privada en matèria de comerç. Aquest organisme podria formular-se a partir d’una reforma de l’actual Turisme de Barcelona o a partir de la creació d’aquest nou ens, que estaria liderat conjuntament pel sector públic i el sector privat. 

El debat ha finalitzat amb la presentació en pantalla d’una porra feta pels mateixos candidats a l’alcaldia (adjunta) que s’han autoproclamat guanyadors en tots els casos excepte Josep Bou (PP). 

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona 

Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. 

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors econòmics de la ciutat. 

  • Manuel Valls als Esmorçars Comerç | Barcelona Oberta

Manuel Valls als Esmorçars Comerç

sevenapp | 8 abril 2019

Manuel Valls considera que tot i que la connexió del tramvia per la Diagonal “té la seva lògica”, el projecte que vol aprovar l’alcaldessa de Barcelona, ​​Ada Colau, a falta de quatre mesos per a les eleccions municipals no és, en absolut, prioritari . El candidat a l’alcaldia per una plataforma que compta amb el suport de Ciutadans ha advertit que el traçat de la tramvia pel tram central de l’avinguda suposaria una inversió massa costosa i que generaria un important problema de trànsit.

Valls s’ha referit al tramvia durant la seva intervenció a l’hotel Cotton House a la primera de les jornades amb els alcaldables de Barcelona que organitzen les dues principals associacions de comerciants de la ciutat, Barcelona Oberta i la Fundació Barcelona Comerç, juntament amb La Vanguardia.

L’exprimer ministre francès ha repassat en aquesta sessió algunes de les qüestions que més preocupen als comerciants, com la mobilitat, la seguretat o la competència il·legal que porten a terme els manters El candidat s’ha mostrat partidari de “repensar” la lògica dels carrils bici tenint en compte els altres modes de transport. També ha assegurat que si arriba a l’alcaldia després dels comicis del 26 de maig revisarà la implantació de les superilles, com la del Poblenou, que només desplegarà si hi ha un ampli consens polític i ciutadà.

En la seva intervenció, Valls s’ha referit a les qüestions vinculades amb la seguretat, una qüestió que coneix bé en la seva condició de exministre francès d’Interior. Ha assegurat que si guanya les eleccions i aconsegueix ocupar l’alcaldia un dels seus objectius serà que la Guàrdia Urbana recuperi la confiança amb el poder polític que, al seu parer, ha perdut durant aquest mandat, i que tractarà d’acabar amb el top manta. L’alcaldable atribueix la forta presència de manters en alguns punts de la ciutat, així com l’increment de la prostitució en alguns barris i dels furts a la ciutat, a l ‘ “efecte crida” que ha propiciat l’actual govern municipal en no tallar d’arrel algunes pràctiques il·legals que han provocat un desordre en l’espai públic que ell es proposa reparar.

Instruccions Valls ha apostat, d’altra banda, per l’organització a Barcelona de grans esdeveniments, sobretot de caràcter firal però també esportiu i cultural. El candidat a l’alcaldia ha descartat proposar Barcelona com a seu d’uns nous Jocs Olímpics d’estiu argumentant que “la nostàlgia” (del 92) no és bona consellera en aquests casos. En canvi, sí que creu que la capital catalana, s’ajunta als Pirineus, ha de jugar la carta d’intentar ser seu dels Jocs d’Hivern, per als que considera que Barcelona té moltes possibilitats en l’horitzó del 2030 o fins i tot en el del 2026 . en la seva opinió, un esdeveniment d’aquest tipus tindria la virtut que podria “posar a treballar a tots plegats d’una vegada”, en referència a totes les administracions públiques i també a la ciutadania.

  • Artadi: “A Barcelona li falta rigorositat, gestió i  lideratge” | Barcelona Oberta

Artadi: “A Barcelona li falta rigorositat, gestió i lideratge”

sevenapp | 8 abril 2019

 

Barcelona Oberta i Barcelona Comerç, amb la col·laboració de La Vanguardia, han culminat l’últim dels seus Esmorzars de Comerç amb la candidata per Junts x Catalunya, Elsa Artadi. L’alcaldable, des de la seva formació i experiència professional com a directora general de Tributs i Joc de la Generalitat, ha dit que “el problema és que s’està fent política des del despatx. No s’està escoltant al sector privat, no està havent-hi col·laboració público-privada, perquè no hi ha diàleg. Tot el que sigui actualitzar fórmules és anar endavant.”

Artadi es postula com alcaldable des d’aquest plantejament de cooperació de l’administració amb “els que en saben de cada tema”, per arribar un consens que ens permeti trobar les millors solucions. Així, ha defensat una gestió dels BIDs autònoma: “nosaltres estem d’acord en què els BIDs s’adaptin a la realitat de cada territori perquè puguin fer-se les polítiques que cada eix comercial requereixi. Els BIDs no hi són per suplir el que fa l’administració, sinó per anar un pas més enllà.” Artadi ha animat als comerciants a cohesionar-se per a donar l’últim impuls a la llei un cop arribi al Parlament a la tardor, i els ha animat a començar a treballar des d’ara per accelerar-ne la implementació. 

Artadi ha destacat dos reptes pel sector: “l’adaptació del comerç, com ajudem entre tots a què el comerç es pugui adaptar i pugui seguir competint; i l’altre, com portar-ho a terme, com gestionar i millorar els milions de desplaçaments basats en comportaments absurds”. L’alcaldable creu que s’ha de fer un estudi comparatiu de què funciona i de què no en l’ecommerce, i decidir què fer un cop es tinguin opcions per decidir si caldrà un tribut o no, i com i a qui s’aplica: “cal saber qui està generant l’externalitat per buscar l’incentiu.”

Pel que fa al tema de la mobilitat, que també preocupa als comerciants, l’alcaldable ha proposat idees per a diferents temes, sempre amb una base d’anàlisi i estudi de viabilitat i rendibilitat prèvies a la presa de decisions. En el cas de les superilles, si arribés a governar, ha assenyalat que es replantejarien segons cada situació: depèn de les funcionalitats, d’on, quan i com. “A Poblenou no es va pensar la finalitat de la superilla, a vegades confonem instrument amb finalitat.”

Per a Artadi, el tema del tramvia “és el cas paradigmàtic del debat estèril.” La proposta de l’alcaldable és posar un bus elèctric que serveixi d’instrument per a mesurar-ne l’ús i com a estudi del projecte de tramvia. Potser la prioritat no és entrar amb quatre anys d’obres. Per la candidata de Junts x Catalunya, el problema de mobilitat no el generen els residents sinó que aquests són els qui el pateixen. “El que necessitem és millorar la gestió: menys cotxes entrant a Barcelona i això es podria solucionar amb grans zones d’aparcament als extrems del tramvia.”

Pel que fa a la seguretat, s’ha mostrat taxativa afirmant que aquest problema “és l’exemple de degradació per la manca de gestió”, i ha reclamat que cal més guàrdia urbana i que aquesta s’ha d’empoderar i ha de recuperar les seves funcions. “Acceptar la competència deslleial o justificar la venda top manta és desprotegir més a les persones que es veuen abocades a aquesta pràctica.” 

Quant a la promoció turística de la ciutat, Elsa Artadi ha aclamat que “Barcelona ha de tornar a brillar per Nadal”, i no és partidària d’un únic gran esdeveniment, sinó de promoure diferents actes a la ciutat. Com a capital del mòbil “cal que treballem en innovació, noves tecnologies i reorganització de fluxes per millorar l’experiència dels turistes i veïns, i ajudar a posicionar-nos i que ens ajudi a atraure turisme cultural i esportiu. Hem de treballar per la gestió d’un turisme que repeteix a la nostra ciutat, oferir-li alternatives més enllà de la Sagrada Família i el Camp Nou.”

Finalment, l’alcaldable ha compartit una interessant visió amb els assistents sobre com Barcelona està perdent el lideratge dels grans debats. “Hi ha molts problemes compartits per moltes ciutats europees, i el govern actual sembla que ha decidit no liderar aquests debats; això provoca que ens quedem al marge de les solucions, en detriment de la ciutadania.”

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona

Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s -Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors econòmics de la ciutat.

  • EL PROJECTE LIDERAT PER L’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS Born Comerç, ES CONSOLIDA. | Barcelona Oberta
  • EL PROJECTE LIDERAT PER L’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS Born Comerç, ES CONSOLIDA. | Barcelona Oberta

EL PROJECTE LIDERAT PER L’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS Born Comerç, ES CONSOLIDA.

sevenapp | 5 abril 2019

EL PROJECTE LIDERAT PER L’ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS Born Comerç, ES CONSOLIDA.

COMPROMÍS EN L’EXECUCIÓ DE LES ACTUACIONS PREVISTES EN EL PLA DE TREBALL INICIAT AL 2017.

L’OBJECTIU CONSTRUIR LES BASES PER D’ESDEVENIR en un futur UN BID-APEU.

Amb motiu de la presentació de la nova imatge corporativa de Born Comerç i la remodelació del punt de servei a l’associat, l’Associació de comerciants Born Comerç exposarà les primeres accions executades per part de l’entitat, com a compromís assolit en l’execució del pla estratègic Bid-Apeu que es va executar l’any 2017.

QUI SOM BORN COMERÇ COM A PROJECTE

Born Comerç és integració: l’abans i l’ara, lo nou i la tradició, lo local i lo global. 

Born Comerç, és un projecte obert a Barcelona i al món; la Barcelona més cosmopolita. 

Born Comerç, és producte: COMERÇ – RESTAURACIÓ – ART.

El projecte de Born Comerç com a associació, és dinamitzar el barri i posicionar-lo, donant a conèixer l’oferta cultural, de restauració i comerç que el caracteritza.

Born Comerç és un projecte orientat a potenciar els elements de singularitat i diferenciació de la seva proposta; a partir de l’autenticitat, diversitat i creativitat del seu producte.

QUINS SÓN ELS VALORS QUE ENS IDENTIFIQUEN

L’AUTENTICITAT (de l’espai urbà, l’estructura arquitectònica i el producte),

LA DIVERSITAT (d’operadors, propostes i projectes),

LA CREATIVITAT ( amb el producte i el concepte),

LA CONVIVÈNCIA (d’usos, d’operadors i d’agents econòmics). 

QUINES HAN ESTAT LES NOSTRES PRIORITATS AQUEST DARRER ANY?

En la base d’aconseguir esdevenir un Bid-Apeu, l’objectiu de Born Comerç ha estat treballar ordenadament i amb prioritats, les accions necessàries per consolidar i millorar el nostre entorn i les activitats econòmiques que s’hi generen amb complicitat amb el territori i els seus agents. Ens hem centrat en treballar i millorar tot el que està en les nostres mans; com ara:

Estructurar i treballar millor el nostre producte:

Born Shopping

Born Gourmet

Born Cultura (art)

 

Comunicar-lo eficaçment: 

Campanya #Rebornem 

“Barcelona comença al Born… 

I des del Born, 

Rebornem tot Barcelona”

Acompanyar a l’associat,

Una seu oberta a l’associat

Comunicació constant amb el soci de totes les activitats i operacions

Continuar apostant per la gestió professionalitzada 

Un gerent professional

Una Junta Directiva 

QUINES SÓN LES PROPERES ACTUACIONS?

Accions de dinamització que tenen connexió amb la cultura, la història i les tradicions:

Sant Jordi: Campanya “El Born et regala un llibre”. Campanya on Born Comerç regalarà el llibre “Santa Maria del Mar” .

Música al comerç amb motiu del dia internacional de la música.

La nit dels Museus.

Circ al Comerç.

Exposició històrica galeria oberta “el comerç abans i ara”: fotografia històrica del que era anteriorment cada establiment, per a que s’exposin dins de cada comerç. 

Campanya #BornNadal: Cantades escolars de nadales als carrers del Born. Campanya de màrqueting digital. Gestió de l’enllumenat de nadal.

Accions de dinamització per reforçar el producte i activitats econòmiques del Born:

Born Gourmet i les accions amb Born Street Food

Les Jornades Gastronòmiques Festa del #ViNovell 

La Nit de Lluna Plena (acció de stock out per al comerç)

La projecció del Born i dels seus associats:

Continuem amb el #rebonerm

Campanya de màrqueting digital amb “bloggers/influencers” 

VII edició dels Premis Born Comerç per reconèixer als operadors i actors que ajuden a posicionar el Born. 

  • Ada Colau als Esmorzars amb el Comerç de Barcelona | Barcelona Oberta

Ada Colau als Esmorzars amb el Comerç de Barcelona

sevenapp | 27 març 2019

Colau llançarà el programa “barris dinàmics” per donar vida als locals comercials buits de la ciutat

L’Alcaldessa xifra en 30M€ la quantitat necessària per comprar i rehabilitar 150 locals comercials buits i crear una borsa d’espais disponibles, de la qual podran formar part locals privats en desús. 

Quant a la promoció turística de la ciutat, Colau ha declinat fer ús de titulars sobre la celebració de grans esdeveniments i ha defensat que Barcelona té model i projecte: ser una ciutat innovadora, sostenible i el millor lloc per viure i treballar.
Barcelona, a 25 de març de 2019.- Ada Colau ha assegurat aquest matí al cinquè Esmorzar amb el comerç de Barcelona, organitzat per Barcelona Comerç i Barcelona Oberta amb la col·laboració de La Vanguardia, que el comerç té un paper econòmic cabdal a la ciutat i a més a més, compleix amb una clara funció de cohesió social. En aquest sentit ha anunciat el programa “barris dinàmics”, una proposta de dinamització dels locals buits a Barcelona. Aquest nou pla preveu comprar i rehabilitar fins a 150 locals a diferents punts de la ciutat, per a destinar-los a activitat comercial sota règim de lloguer de protecció oficial. La seva voluntat és crear una borsa de locals disponibles, sobretot als barris on la presència de comerç és menor. 

En relació a l’obertura de nous negocis, l’alcaldable de Barcelona en comú ha reconegut “massa lentitud de l’Administració en els tràmits de llicències d’activitats i ha anunciat reforços en aquest àmbit i simplificació de tràmits. Colau, s’ha mostrat també a favor de la implantació dels BID’s que entén com “una eina per potenciar i millorar els serveis que ofereixen els eixos comercials.” Colau ha rebutjat però, que els BIDs se centrin en àmbits com la neteja o la seguretat, tasques que competeixen directament a l’Administració i que suposarien una gestió paral·lela. “Tots els eixos comercials han de gaudir dels serveis bàsics de neteja i seguretat, independentment de la capacitat econòmica.” 

En relació a la mobilitat, Ada Colau ha assegurat que a Barcelona, com a altres ciutats, “ens trobem davant un canvi de paradigma i això provoca debats, neguits i polèmiques. El gran problema de fons en el nostre cas és que a Barcelona sobren més de 100.000 vehicles. Es tracta d’una qüestió de salut i de mobilitat”. Colau no descartaria un peatge d’entrada a la ciutat, una mesura, -ha dit-, que estan ja estudiant. Al contrari, ha dit, “un tribut que gravi el repartiment a domicili derivat del comerç electrònic no és una solució. Aquest tipus de distribució és un tema de contaminació i també d’ocupació de via pública. Cal potenciar els punts de recollida i acordar sinergies entre els operadors d’e-commerce i el comerç de la ciutat”. L’Alcaldessa ha convidat als comerciants i representants dels eixos comercials a una reunió amb Amazon per trobar vies de col·laboració. Pel que fa a les superilles, l’alcaldessa les ha definit com “un gran encert” i ha dit que seguiran implementant de noves. De la mateixa manera, Colau aposta per continuar incrementant els kilòmetres de carrils bici a la ciutat, alhora que ha reafirmat la viabilitat de la connexió del tramvia per la Diagonal. “El primer tram aniria de Glòries a Verdaguer i comportaria a més una reurbanització de tota aquesta zona”. També, en matèria de mobilitat, l’Alcaldessa ha reclamat el compliment urgent dels compromisos relacionats amb les inversions a les infraestructures de rodalies: “l’Ajuntament de Barcelona, com d’altres, fa molts anys que estem sols en temes estructurals i això ho paguem tots”. 

Relacionat amb la promoció turística de la ciutat, Colau ha defensat una Barcelona com “una ciutat oberta, que l’encanta ser visitada i on els turistes són benvinguts. Ara bé, el turisme cal que estigui integrat a la ciutat i no es pot imposar a la resta d’activitats”. Així mateix, s’ha mostrat a favor d’una transformació important de “Turisme de Barcelona”, per afrontar els nous reptes que té la ciutat avui, “cal reformar els estatuts, integrar més actors i crear noves estratègies que afavoreixen un turisme sostenible que contribueixi al prestigi de la ciutat”. En aquest marc, Colau rebutja qualsevol anunci propagandístic d’un gran esdeveniment per a Barcelona, doncs ha dit, “la ciutat ja té un projecte propi i no cal recórrer a fórmules passades. No descarto que en un futur Barcelona pugui repetir uns Jocs Olímpics, ja tenim les infraestructures, però no cal forçar cap projecte”. Barcelona ha insistit, “és una ciutat agradable per viure i aquesta és la seva gran força per atraure inversió, turisme, talent. Barcelona vol ser una ciutat sostenible, amable, habitable i competitiva i per això el que necessitem és cohesió social per afrontar tots els reptes que tenim al davant”.

Pel que fa a la seguretat, Colau ha defensat un increment ordenat i progressiu dels cossos de la Guàrdia Urbana: durant el seu mandat han ampliat amb 600 agents. L’alcaldessa de Barcelona s’ha mostrat molt crítica amb la Generalitat i Govern de l’Estat als que ha culpat de deixar-los sols en la solució de problemes com el Top Manta. Colau ha reclamat més efectius de Mossos d’Esquadra, més eficàcia en les competències de la Generalitat i ha recordat que per acabar amb aquest tipus de venda il·legal cal abordar amb totes les conseqüències el problema social que hi ha de base.  

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona
Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s -Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i comerç il·legal.

  • L’Associació d’Amics i Comerciants de la plaça Reial ha començat les celebracions del seu 20 aniversari | Barcelona Oberta

L’Associació d’Amics i Comerciants de la plaça Reial ha començat les celebracions del seu 20 aniversari

sevenapp | 6 març 2019

L’Associació d’Amics i Comerciants de la plaça Reial ha començat les celebracions del seu 20 aniversari amb l’exposició ‘Línia de fuga’ per transmetre els seus valors culturals i socials a la comunitat local.

En un acte aquest dimarts, el president a l’associació, Enric Gimeno, ha dit que en 20 anys han canviat moltes coses: “Hem afrontat problemes que hagués estat impossible solucionar per separat. Ens agradaria que els barcelonins ens tinguessin en major consideració “.

La secretària i portaveu de l’associació, Cristina Sampere, ha detallat que l’entitat va néixer el 1999 té com a objectiu promocionar la plaça Reial des d’un punt de vista cultural, cívic i comercial.

“És un punt de trobada per a totes les persones, comerços i entitats que viuen, treballen o desenvolupen la seva activitat a la plaça Reial, així com un promotor d’agitació cultural de la plaça i el seu entorn”, ha destacat Sempere.

Així mateix, ha explicat que l’exposició vol mostrar la “visió global” de l’associació i, alhora, ser una declaració d’intencions del seu afany per crear sinergies i complicitats amb els actors culturals i socials de la ciutat.

‘Línia de Fuga’ es tracta d’una exposició fotogràfica a l’aire lliure, que estarà a la plaça del 5 al 25 de març a la plaça Reial, en un projecte d’Oak Stories, la Fundació Setba i l’Associació d’Amics i Comerciants de la plaça Reial amb el suport de l’Ajuntament.

El projecte fotogràfic relaciona i contextualitza persones migrants, refugiades i sol·licitants d’asil a Barcelona, ​​i ho fa narrant la història de 10 d’aquests nouvinguts que viuen a la ciutat.

L’entitat ha recordat que programa anualment més de 150 activitats d’educació, culturals, musicals, esportives, gastronòmiques i infantils per a tots els públics a la plaça, i amb motiu del seu 20è aniversari, ha intensificat la seva programació.

La directora de Comerç de la Generalitat, Muntsa Vilalta, ha assegurat que l’associació és un referent a la ciutat en l’àmbit comercial, cultural i social, i el regidor de Comerç, Agustí Colom, ha destacat el comerç com a “cohesionador social”.

  • José Bou al Esmorçar de debat amb el comerç | Barcelona Oberta

José Bou al Esmorçar de debat amb el comerç

sevenapp | 5 febrer 2019

Bou s’ha mostrat a favor d’aplicar una taxa per gravar i regular la logística que genera el comerç on line a la ciutat.

El candidat ha anunciat que retiraria els carrils bici a Barcelona i donaria prioritat al vehicle privat.

Segons el candidat del PP a l’alcaldia, Josep Bou i Vila, “Barcelona té una imatge anàrquica i ha de tornar a ser un gran aparador de negoci i comercial”. L’alcaldable ha defensat que en el supòsit que guanyés les eleccions, apostaria per aquelles decisions que anessin en la línia de promocionar la ciutat i fer créixer l’economia de Barcelona, per a generar llocs de treball. En aquest sentit, ha recolzat al sector comerç en “la implantació dels BIDs en aquelles zones comercials on calgui, ara bé, no estic d’acord en el seu finançament amb impostos, cal inversió privada.”

En matèria de seguretat i comerç il·legal, la proposta de solució de Josep Bou ha estat molt clara: “cal voluntat política per part del Consistori; muntaria una unitat extra de la guàrdia urbana ben preparada, amb capacitat per actuar i desallotjar els manters.”Segons Bou, si projectem una imatge de ciutat seriosa, s’acabaria amb l’efecte crida dels manters i s’erradicaria el problema.

Pel que fa a la mobilitat, el candidat del PP, igual que Manel Valls, ha deixat clar que el tramvia per la Diagonal no és una prioritat, tot i que sí que considera necessari agilitzar la mobilitat. La solució que proposa és un vehicle articulat amb molta freqüència de pas: “La connexió ha de ser un 10”. Bou ha incidit en què en un passat, els tramvies havien ocasionat molts accidents a Barcelona, que hi ha un excés de carrils bici que no tenen sentit i que caldria retirar, per donar prioritat al vehicle privat. Bou ha estat contundent en la necessitat d’aplicació d’una taxa com a instrument de regulació de l’augment dels desplaçaments de la ciutat derivats de l’auge del comerç on line.

Finalment, respecte a la problemàtica dels taxistes, Josep Bou ha defensat que “el futur ha d’estar obert a les noves tecnologies, no pot ser que arribi el MWC i que no tinguem Uber ni Cabify a Barcelona: han de poder conviure tots els sistemes de transport.” Així mateix, malgrat defensar el dret de manifestar-se, considera que els taxistes no poden col·lapsar la ciutat, la vía pública és de tots i l’han de respectar.

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona

Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicled’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s –Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors econòmics de la ciutat.

  • Ernest Maragall al Esmorçar de debat amb el comerç | Barcelona Oberta

Ernest Maragall al Esmorçar de debat amb el comerç

sevenapp | 5 febrer 2019

Barcelona Comerç i Barcelona Oberta han convidat avui a presidir el seu tercer Esmorzar de debat amb el comerç de Barcelona al Sr. Ernest Maragall, alcaldable del partit Esquerra Republicana de
Catalunya (ERC). El candidat ha conversat amb els comerciants donant respostes
neutres i conciliadores, amb visió i projecció global de ciutat.
En el seu discurs introductori ha proclamat als comerciants el seu interès per evitar
que “Barcelona sigui una ciutat franquícia: aquests formats comercials no
poden expulsar, ni substituir, ni condicionar el comerç de proximitat que és el
que realment defineix la ciutat.” Segons Maragall, “Barcelona necessita
complicitat i iniciativa política” per tirar endavant projectes com els Apeus, “un
instrument -ha dit- indiscutible i bastant urgent a desenvolupar.”
Pel que fa a la mobilitat, el representant del partit ha defensat tota decisió que
afavoreixi el medi ambient i la sostenibilitat, i s'ha mostrat partidari de la bicicleta com
a vehicle àgil, que ocupa poc espai, còmode, no contaminant, en línia amb l’evolució
cap a una ciutat més sostenible. “El centre de Barcelona està molt ben
comunicat” segons el candidat, i no veu necessari afavorir al vehicle privat per
recuperar més barcelonins. Respecte al debat sobre el tramvia de Barcelona,
Maragall s’ha mostrat esquiu, i ha expressat la voluntat total d’analitzar bé
l’eficiència, la necessitat real, la funcionalitat, la inversió,… i no ho ha valorat com a
acció immediata. Respecte a la problemàtica dels taxis, Maragall ha desaprovat
l’acord a què ha arribat el Conseller Calvet amb el sector, i ha dit que s’han
incomplert responsabilitats per part de l’Autoritat Metropolitana de Barcelona (ATMB),
presidida per Colau, com per part del govern, que hauria d’haver actuat tots aquests anys en la línia de modernitzar el sector del taxi per no deixar que es convertís en un
oligopoli, que ha generat condicions laborals desfavorables i un segon mercat de
revenda de llicències. “La gestió o inacció d’aquest servei públic ha acabat
creant el pitjor escenari possible.” La solució, segons el candidat, passa per
canvis en la regulació i control dels taxis i dels VTC, per a garantir drets dels usuaris
i dels conductors.
En matèria de promoció turística de la ciutat, Maragall ha assenyalat que cal
replantejar el turisme: “no cal quantitat, sinó qualitat.” L’alcaldable vol gestionar
amb interès de la ciutat, i ha afirmat que “la pura promoció quantitativa del
turisme a Barcelona no té sentit”; és per això que proposa focalitzar la promoció
de la ciutat entre col·lectius concrets i promoure Barcelona com a destí de turisme
cultural, esportiu, tecnològic i científic, entre altres. L’alcaldable està convençut que
per abordar el fenomen turístic a la ciutat “no cal adoptar una actitud prohibitiva,
sinó gestionar la qualitat del turisme que volem a la ciutat. Tampoc és lògic
treballar per atreure visitants de més poder adquisitiu quan els beneficis no
arriben a la ciutadania”. Maragall creu que actualment la taxa turística no està
revertint en prou millores per als barcelonins i per això aposta per un increment
d’aquest tribut i una nova distribució que solucioni aquesta situació.
Respecte a la seguretat i comerç il·legal, Ernest Maragall s’ha mostrat contundent al
dir que “qui garanteixi la solució del problema del top manta menteix” perquè és
un problema d’una gran complexitat social, estructural i global. Cal autoritat
democràtica per garantir l’ordre a l’espai públic però no hi ha una solució única:
“hem de treballar la integració social i hem de generar nous hàbits de civisme
entre els ciutadans.”
Finalment, Ernest Maragall ha dit que el lema de la seva campanya és “Educació i
cultura” i ha posat èmfasi en la voluntat del seu govern en fer que els joves eduquin
a la gent gran, i en incentivar a la societat a sortir del victimisme i a ser proactius i
protagonistes.

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona
Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i
Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç
de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels
candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la
ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s –
Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i
comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics
plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i
neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles
que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu
comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors
econòmics de la ciutat.

  • El Programa de Comerç Minorista subvenciona 14 projectes dels eixos comercials de Barcelona Oberta | Barcelona Oberta

El Programa de Comerç Minorista subvenciona 14 projectes dels eixos comercials de Barcelona Oberta

sevenapp | 22 novembre 2018

La Cambra de Comerç de Barcelona, a través del Programa de Comerç Minorista, ha destinat més de 150.000 euros a 14 eixos comercials de Barcelona Oberta, per a impulsar projectes de promoció, innovació, dinamització, estratègia i digitalització.

Barcelona, a 22 de novembre de 2018. – El Programa de Comerç Minorista 2018 de la Cambra de Comerç de Barcelona -cofinançat per la Secretaria de Estado de Comercio del Ministeri d’ Indústria, Comerç i Turisme, i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea-, té com a objectiu contribuir a la professionalització i la innovació del sector. D’un treball conjunt amb Barcelona Oberta, 14 eixos comercials han accedit a aquesta línia d’ajuts que els ha permès posar en marxa projectes de promoció nacional i internacional, implementació de noves tecnologies, anàlisi i big data, digitalització, eines de gestió i dinamització. 

Així, per exemple, l’Associació de Veïns i Comerciants de la Plaça Reial ha dut a terme la campanya “Reialitza’t”, per a difondre mitjançant càpsules audiovisuals l’autenticitat dels seus establiments a residents i al turisme internacional. La Rambla Catalunya i el carrer Pelai i Rodalies han posat en marxa sistemes d’estudi i anàlisi dels fluxos de visitants dels seus eixos comercials; el Born ha avançat en la professionalització del barri, treballant en la creació d’un BID/APEU i en la definició d’un pla de màrqueting i comunicació. La Via Laietana, per la seva banda, ha implementat materials de comunicació dirigits tant al client local com al client internacional; des de la Diagonal, han creat una APP per a fidelitzar consumidors locals i visitants; Gaudí Shopping ha posat en marxa un sistema de Wifi a la seva zona, i altres eixos comercials han pogut implementar projectes de digitalització, com l’Associació de Veïns i Comerciants de la Rambla, que ha creat un portal d’ofertes comercials pels seus membres, o Gaixample, associació que ha promogut el foment de la presència digital del comerç associat, entre d’altres. 

En total, la Cambra de Comerç a través del Programa de Comerç ha contribuït amb un finançament directe a aquests 14 eixos per valor de 152.950 euros. El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, agraeix a la Cambra de Comerç el seu suport que en el context actual “és clau per a preservar i potenciar el comerç autòcton de la ciutat, per a promocionar-lo i dotar-lo d’eines de digitalització que ens ajudin a millorar la competitivitat”.

Més sobre Barcelona Oberta

Barcelona Oberta és la unió de 19 eixos comercials turístics que comparteixen una visió del paper econòmic i social del retail de proximitat, i representen el turisme de compres. Formen part de Barcelona Oberta: 

Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla i Plaça Catalunya

Associació de Comerciants Fem Raval! 

Associació de Comerciants del Port – Barnaport 

Federació Associacions Barnacentre

Associació Pelai Centre i Rodalies 

Associació Amics de la Rambla

Associació Amics del Passeig de Gràcia

Fundació el Molino (FEM)

Associació comerciants i empresaris Gaixample

Associació de Comerciants del Born Comerç

Associació de Comerciants Via Laietana

Agrupació de comerciants i industrials de la Barceloneta

Associació de Comerciants Gaudí Shopping

Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial

Associació de Comerciants l’Illa Diagonal

Eix Comercial Les Glòries

Associació Diagonal Barcelona

Associació Front Marítim – Barceloneta 

Eix Comercial Sagrada Família

Captura de pantalla 2018-11-22 a las 10.20.10

 

  • IV SUMMIT BARCELONA OBERTA | Barcelona Oberta

IV SUMMIT BARCELONA OBERTA

sevenapp | 14 novembre 2018

PROGRAMA

08:45h
Arribada i acreditacions
09:15h
Benvinguda, a càrrec del Sr. Gabriel Jené, President de Barcelona Oberta.
09:20h

Parlaments Inaugurals
Sra. Muntsa Vilalta, Directora General de Comerç de la Generalitat de Catalunya i Directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM).

Sr. Agustí Colom, Regidor de Turisme, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona.

09:40h
Presentació del IV Summit, a càrrec de la Sra. Eva Arderius, periodista i directora del programa Bàsics de Betevé.
09:45h

Taula d’Oportunitats per a Barcelona
Sra. Marian Muro, Directora General de Grup Julià.
Sr. Fermín Villar, President d’Amics de La Rambla i Portaveu de la Plataforma d’Afectats pel Top Manta.
Sr. Juan Carlos Iglesias, Director de Grup Iglesias.
Sr. Pau Guardans, President de Barcelona Global i President de Único Hotels 
Sr. Juan Juliá, President Axel Hotels i Chairman Board of Directors IGLTA
Sr. Enric Truñó, Exregidor de l’Ajuntament de Barcelona, Comissionat de la Candidatura Barcelona-Pirineu 2022.
Sr. Jose Maria Trenor, Conseller Delegat de Praktik Hotels.

Moderat pel Sr. Enric Sierra, subdirector de www.lavanguardia.com i adjunt a director de La Vanguardia.

11:10h

Debat. El model de Barcelona
Sr. Xavier Bru de Sala, Escriptor i periodista. Director general de Promoció Cultural de la Generalitat de Catalunya (1988-1991) i Comissari de l’Exposició Barcelona-Madrid 1898-1998, Sintonies i Distàncies (1997-98). 
Sr. Miquel Molina, Director Adjunt de La Vanguardia, novel·lista i autor d'”Alerta Barcelona” (Ed. Llibres de Vanguardia)

Moderador: Enric Sierra

12:00h

Propostes des de la Fila 0
Sr. Alberto Fernández Díaz, President Grup Municipal PP de Catalunya a Barcelona.
Sr. Jaume Collboni, President Grup Municipal Socialista a Barcelona.
Sr. Alfred Bosch, President Grup Municipal d’ERC a Barcelona.
Sra. Carina Mejías, Presidenta Grup Municipal de Ciutadans a Barcelona.
Excm. Sr. Xavier Trias, President Grup Municipal Demòcrata a Barcelona.

12:15h
Manifest Barcelona Oberta. La Barcelona que volem.
12:30h

Cloenda
M. Hble. Sra. Àngels Chacón, Consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
Excma. Sra. Ada Colau, Alcaldessa de Barcelona.

  • Estudi: “L’anàlisi del comerç a Barcelona: físic i on-line” | Barcelona Oberta

Estudi: “L’anàlisi del comerç a Barcelona: físic i on-line”

sevenapp | 23 octubre 2018

Barcelona Oberta proposa recomanacions de mobilitat, ordenació i promoció per afrontar la transformació digital dels eixos comercials de la ciutat

Facilitat d’accés a les ciutats, ampliació d’horaris comercials, implementació dels BID’s i click&collect es presenten com a propostes clau per afrontar els grans reptes del comerç en el context actual de convivència d’online i off line.  Barcelona necessita atraure compradors no residents (àrea metropolitana, turistes, excursionistes, negocis, etc.) per preservar el model comercial, especialment en producte no quotidià.

Aquesta és una de les grans conclusions que s’extreuen de l’estudi que Barcelona Oberta ha encarregat a RBD Consulting Group i que et pots descarregar aquí.

També tens a la teva disposició la presentació executiva del estudi fent clic aquí.

  • Sessió formativa: El turisme de compres | Barcelona Oberta

Sessió formativa: El turisme de compres

sevenapp | 16 octubre 2018

Les sessions de Barcelona Oberta les dirigim als gerents dels Eixos Comercials

de la nostra associació.

Les sessions formatives volen ser inspiradores i/o catalitzadors de noves

accions i miren d’aportar informació actualitzada i contingut pràctic tant en retail

com en dinamització del territori i els seus establiments.

Sessió formativa: El turisme de compres – com gestionar la oportunitat en una zona

turística. Posicionament del territori i de la seva oferta

Dilluns 12 Novembre

9.30 a 10.30h (arribada 9.15h)

Borja Castresana – Soci Fundador i CEO de BuyAway

www.buyaway.es

BuyAway és la primera agencia de turisme de compres dedicada en exclusiva

a maximitzar el potencial de vendes turístiques. Experts en turisme, marketing i

retail. L’objectiu de BuyAway es atraure tràffic a les botigues, impactar les

vendes del comerç i preparar les marques i al comerç per posicionar-se en el

sector turístic. L’equip fundador de BuyAway combina més de 20 anys

d’experiència gestionant marketing, retail i gestió turística.

Reserva la teva plaça al projectes@barcelonaoberta.cat

Lloc: Cambra de Comerç de Barcelona

Avinguda Diagona, 452 08006 Barcelona

Captura de pantalla 2018-10-16 a las 16.18.56

  • Sessió formativa: Buscant idees per atraure clients | Barcelona Oberta

Sessió formativa: Buscant idees per atraure clients

sevenapp | 16 octubre 2018

Les sessions de Barcelona Oberta les dirigim als gerents dels Eixos Comercials

de la nostra associació.

Les sessions formatives volen ser inspiradores i/o catalitzadors de noves

accions i miren d’aportar informació actualitzada i contingut pràctic tant en retail

com en dinamització del territori i els seus establiments.

Sessió formativa: Buscant idees per atraure clients

Dilluns 5 Novembre

9.15h a 11h (arribada 9h)

Albert Vinyals– Professor de Psicologia del Consum i expert en creativitat a

ESCODI

Part 1

• Anàlisi dels factors psicològics que fan que consumim

• Aprendre a observar els comportaments dels consumidors

Part 2

• Taller de creativitat on explorar els nostres recursos creatius, per a

treure noves idees aplicables al comerç i als eixos comercials

• Posar en comú les diferents idees extretes

Reserva la teva plaça al mail projectes@barcelonaoberta.cat

Lloc: Cambra de Comerç de Barcelona

Avinguda Diagona, 452 08006 Barcelona

Captura de pantalla 2018-10-16 a las 16.18.56

  • Sessió formativa:  Aspectes estratègics de la direcció i liderat d’associació d’establiments  comercials | Barcelona Oberta

Sessió formativa: Aspectes estratègics de la direcció i liderat d’associació d’establiments comercials

sevenapp | 16 octubre 2018

Les sessions de Barcelona Oberta les dirigim als gerents dels Eixos Comercials

de la nostra associació.

Les sessions formatives volen ser inspiradores i/o catalitzadors de noves

accions i miren d’aportar informació actualitzada i contingut pràctic tant en retail

com en dinamització del territori i els seus establiments.

Sessió formativa:

Aspectes estratègics de la direcció i liderat d’associació d’establiments

comercials

Dilluns 29 d’Octubre

9.30 a 13.30h (arribada a les 9.15)

– Núria Beltran – Directora d’ESCODI (Escola Superior de Comerç i Distribució

de Barcelona)

Quin és el paper d’una Associació i els factors clau per al seu èxit

• Entendre l’entorn

• Entendre el que passa dins de l’Associació

• Les relacions personals, el lideratge i la gestió

• Establir clarament la missió i els objectius de l’Associació

Com potenciar el paper d’una Associació: les relacions externes

• Les relacions amb els mitjans de comunicació

• Les relacions amb l’Administració i amb altres entitats

Les característiques comuns dels projectes exitosos

Part 2

Què fa bona una botiga o un eix comercial?

– Núria Beltran – Directora Gerent d’ESCODI (Escola Superior de Comerç i

Distribució de Barcelona)

• Canvis en l’entorn del comerç: oportunitats, reptes i falsos tòpics

• Factors d’atracció: canvis en els estils de vida i en l’entorn dels clients

• Què fa bona una botiga (i un eix comercial)

• Algunes reflexions sobre el comerç electrònic i la omnicanalitat

Reserva la teva plaça al mailprojectes@barcelonaoberta.cat

Lloc: Cambra de Comerç de Barcelona

Avinguda Diagona, 452 08006 Barcelona

Captura de pantalla 2018-10-16 a las 16.18.56

  • Sessió formativa “Dinamització i posicionament” | Barcelona Oberta

Sessió formativa “Dinamització i posicionament”

sevenapp | 16 octubre 2018

Les sessions de Barcelona Oberta les dirigim als gerents dels Eixos Comercials

de la nostra associació.

Les sessions formatives volen ser inspiradores i/o catalitzadors de noves

accions i miren d’aportar informació actualitzada i contingut pràctic tant en retail

com en dinamització del territori i els seus establiments.

SESSIÓ FORMATIVA DINAMITZACIÓ I POSICIONAMENT

Dilluns 22 d’Octubre

9.15 a 11h (arribada 9h)

Models per la dinamització i el posicionament del territori

–Afra Quintanas – Consultora revitalització urbana i innovació

www.afraquintanas.com/

•Competències d’un BID (Business Improvement District) i d’un

TIDTourism Improvement Districts)

•Serveis, impacte i àrees d’actuació

•Anàlisi d’estudis de cas internacionals

Workshop en comunicació: com donar a conèixer la meva associació i

construir relacions fidels amb els meus associats

– Elvira Garcia – Agencia Setting

www.agenciasetting.com/

•Comunicació interna: als meus associats i partners

•Comunicació externa: des del públic objectiu fins als mitjans

•Estudis de cas i taller obert

Reserva la teva plaça al mailprojectes@barcelonaoberta.cat

Lloc: Cambra de Comerç de Barcelona

Avinguda Diagona, 452 08006 Barcelona

Captura de pantalla 2018-10-16 a las 16.18.56

  • Presentació estudi: Anàlisi del comerç de Barcelona, físic i online | Barcelona Oberta

Presentació estudi: Anàlisi del comerç de Barcelona, físic i online

sevenapp | 16 octubre 2018

El pròxim 23 d’Octubre al Palau Robert analitzarem l’estat del comerç de Barcelona, tant en línia com físic.

“Existeix un risc real de tancament de negocis i pèrdua d’ocupació a Barcelona?”

 

Programa:

  • 10:00h Benvinguda i presentació, Sr. Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta. 

  • 10:10h Introducció a l’estudi: Sr, Agustí Colom, regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona.

  • 10:20h Presentació de l’estudi, a càrrec de Roger Gaspa, soci-director de RBD Consulting Group

  • 10:40h Recomanacions per part de Barcelona Oberta, Sr. Gabriel Jené. 

  • 10:50h Tancament Sra. Muntsa Vilalta, directora general de Comerç i directora del CCAM de la Generalitat de Catalunya. 

  • 11:00h Torn obert a periodistes. 

  • 11:15h Cloenda i copa de cava.

    Inscripcions
  • Jornada “Actitud dels empresaris del retail davant la transformació digital” | Barcelona Oberta

Jornada “Actitud dels empresaris del retail davant la transformació digital”

sevenapp | 27 setembre 2018

Actitud dels empresaris del retail davant la transformació digital

Divendres, 5 d’octubre de 2018· 9.00 h

Programa

9.00 h – Inscripció – Cafè

9.30 h – Obertura
Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya
Bernat Morales, director de Relacions Externes de Mercadona Catalunya
Francisco Longo, director general adjunt d’ESADE

10.00 h – Presentació de l’estudi “Actituds del retail davant del canvi digital”
Josep Francesc Valls, catedràtic de Màrqueting d’ESADE-URL

10.45 h – Col·loqui

11.00 h – “On i com innovar als serveis”
Moderador: Jaume Angerri, soci-director d’Angerri Consultors
Ricardo Ruiz, director general de Shoppiday i inversor start-ups

11.40 h – “Tot online?Tot presencial?”
César Velencoso, director de Consumer Insights de Kantar Worldpanel

12.20 h – “Estris per al canvi”
Moderador: Oriol Alcoba, director general d’ESADECREAPOLIS
María Segarra, sòcia-directora de Intueri
Roger Gaspa, soci-director de RBD Consulting Group
Gabriel Izard, professor de Màrketing i Distribució de la UAB
Joaquim Deulofeu, soci-director de Calidad de Servicios Empresariales

13.00 h – Col·loqui

13.15 h – Clausura

Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya
Bernat Morales, director de Relacions Externes de Mercadona Catalunya, Josep Francesc Valls, catedràtic de Màrqueting ESADE-URL

Inscrpcions aquí.

unnamed

  • Presentació Reforma Via Laietana | Barcelona Oberta

Presentació Reforma Via Laietana

sevenapp | 25 juny 2018

S’ha iniciat per part de l’Ajuntament, el procés participatiu que portarà a definir el projecte de la reforma integral de la Via Laietana.
Aquest projecte ha d’estar definit i pressupostat abans del final del mandat polític actual per a ser executat en el següent.
L’Ajuntament ha presentat un projecte de reforma de manteniment, que tindrà una afectació directa en el dibuix de la futura Via Laietana, en especial pel que fa a la mobilitat.
Aquesta inversió prevista en “manteniment” de la Via Laietana és de 2.000.000€ i principalment afectarà a les voreres i a la Plaça d’Antoni Maura.
Des de l’Associació de Veïns i Comerciants de la Via Laietana es demana i reclama el màxim consens tant amb veïns, comerciants com grups polítics per tal d’aconseguir que d’una vegada per totes es faci la reforma integral, però que es faci bé.
No hi ha consens de cap tipus en la reforma que vol iniciar l’Ajuntament aquest estiu. Tots els grups polítics amb els que hem parlat ens manifesten estar en contra de fer una actuació a la Via que afecti a com ha de ser el projecte futur i que, a més, es faci una inversió en reforma de voreres quan s’hauran de tornar a fer de nou en la reforma integral.
No s’ha estudiat bé l’impacte en mobilitat i s’està hipotecant la futura Via Laietana amb un projecte predefinit unilateralment pel consistori actual, sense cap estudi previ, sense consens veïnal ni comercial, i sense consens polític.
Aquest no es el camí d’un procés participatiu net ni és el consens màxim que sempre s’ha reclamat des de l’Associació de Veïns i Comerciants de la Via Laietana.
És per això que volem presentar el projecte que hem realitzat conjuntament amb l’UPC (ETSAB Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona) on s’analitza la problemàtica de la Via, proposem possibles solucions i ens alerten dels reptes de la pacificació de la Via que confronta directament amb l’actuació que vol fer l’Ajuntament sense cap tipus de consens i limitant moltíssim les opcions i la definició de la futura Via Laietana.
Per tant, el proper dijous 12 de Juliol de 2018 a les 09:45 hrs. a la sala reservada al Col.legi d’Enginyers Industrials de Catalunya (Via Laietana nº 39 – Barcelona), on us explicarem en detall el projecte elaborat per a la reforma integral de la Via Laietana.
Cal confirmarl’assistència al e-mail info@veinsicomerciantslaietana.com. Per motius de seguretat del Col.legi d’Enginyers Industrials de Catalunya ens demanen Nom, Cognoms i DNI dels assistents a la presentació i que agrairem ens faciliteu.

  • Premis Talent de Barcelona i Catalunya | Barcelona Oberta

Premis Talent de Barcelona i Catalunya

sevenapp | 18 juny 2018

Arriba la IV edició dels “Premis Talent de Barcelona i Catalunya”.

Iniciativa ciutadana per descobrir, reunir i difondre el millor talent català contemporani.

Esteu preparats i preparades per a demostrar el vostre talent?

Consulteu les bases i el calendari a la web

Amb la col·laboració de Barcelona Oberta.

  • Liceu a la fresca 2018 | Barcelona Oberta

Liceu a la fresca 2018

sevenapp | 14 juny 2018

Places i carrers de centenars de municipis s’ompliran un any més de milers d’espectadors per viure una experiència única: assistir a una òpera en directe des del Liceu i a l’aire lliure. El proper dissabte 16 de Juny a les 22h00 serà el torn de gaudir de Manon Lescaut de Giacomo Puccini .

Podràs gaudir del muntatge a llocs tan emblemàtics com Palau Robert, la Plaça Salvador Seguí i Arc de Triomf.

Giacomo Puccini va obtenir el seu primer gran triomf amb Manon Lescaut estrenada al Teatro Regio de Torí el 1r de febrer de 1893. L’òpera, dividida en quatre actes, està inspirada en la novel·la Histoire du chevalier Des Grieux et de Manon Lescaut de l’abat Prévost i detalla l’ascensió i caiguda de la cortesana Manon.

L’orquestra simfònica i cor del Gran Teatre del Liceu sonarà sota la batuta d’Emmanuel Villaume mentre que Davide Livermore i Giò Forma en signen la direcció d’escena i escenografia. Els tres papers principals recauen sobre la soprano ucraïnesa Liudmyla Monastyrska com a Manon Lescaut, David Bižić, baríton serbi com a Lescaut i Gregory Kunde tenor líric nordamericà com a Renato Des Grieux.

Més info a la web del Gran Teatre del Liceu.

  • Pla d’Acció de Barcelona + Sostenible de Barcelona Oberta | Barcelona Oberta

Pla d’Acció de Barcelona + Sostenible de Barcelona Oberta

sevenapp | 14 maig 2018

El Pla d’acció de Barcelona Oberta per la Sostenibilitat és un extracte del Catàleg de Serveis que l’entitat ofereix a les seves organitzacions membres.

Aquest Catàleg ofereix avantatges i beneficis als establiments comercials que formen part dels eixos comercials associats a Barcelona Oberta. Entre altres aspectes, s’ofereixen serveis i suport en la millora de la sostenibilitat dels establiments comercials a través d’acords amb empreses i organitzacions com Factor Energia i Torrot (sostenibilitat ambiental) i la Xarxa Laboral del Raval (responsabilitat social).

Barcelona Oberta ha apostat des de la seva fundació perquè les seves accions tinguessin la sostenibilitat i la responsabilitat social com a eix vertebrador.

Per aquest motiu s’han cercat acords estables amb empreses i organitzacions que aportin aquest valor a les accions que es fan des de Barcelona Oberta i per extensió als eixos comercials membres de la nostra organització.

Aquest any 2018 hem fet una aposta forta amb el Catàleg de Serveis, que ha de ser una eina bàsica de suport als nostres eixos comercials membres en la seva tasca de captació de nous establiments associats. Tanmateix, el Catàleg de Serveis aposta perquè els establiments comercials avancin en la millora de la seva empremta ambiental i en la seva responsabilitat social.

Per aquest motiu el Pla d’Acció de Sostenibilitat inclou aquells acords amb empreses i organitzacions que aporten aquest valor diferencial i qualitatiu. Un acord que els eixos comercials es poden fer seu i beneficiar-se’n tant com a entitat com els establiments comercials que en són socis.

El Pla d’Acció té com a finalitat aportar recursos útils als eixos comercials membres de Barcelona Oberta per tal que els comerços associats avancin en la sostenibilitat dels seus establiments.

Acord amb FACTOR ENERGIA: establiments més eficients

ReadFiles.ashx

Factor Energia aposta per l’energia verda, la sostenibilitat i l’optimització dels costos destinats per les empreses a l’energia. L’acord inclou avantatges pels establiments comercials que s’adhereixin a FactorEnergia.

  L’acord inclou els següents avantatges pels establiments:

  • Subministrament totalment renovable amb certificat d’energia verda100%

  • Optimització de la potència contractada estudiant el cas concret per adaptar la potència contractada a la que és necessària.

  • Finançament especial per fer canvis a il·luminació LED i bateries de condensació

  • Estudis personalitzats per adaptar les propostes a les necessitat específiques de cada empresa.

    Beneficiant-se de l’acord entre Barcelona Oberta i Factor Energia, a més de contribuir a la millora del medi ambient, els establiments es podran estalviar fins a un 20% de la factura anual en energia.

Acord amb la XARXA LABORAL DEL RAVAL: establiments més compromesos

logo_xarxa_laboral_raval

La Xarxa Laboral del Raval aplega 16 entitats de l’àmbit ocupacional i es constitueix amb l’objectiu d’optimitzar recursos i donar sortida a les personesque volen accedir al món laboral, moltes d’elles perfils amb dificultats d’inserció. Les entitats que formen la Xarxa tenen molts anys d’experiència, ofereixen unservei de garantia i qualitat i posen a disposició una borsa de treball que avarca un ampli ventall de perfils professionals

En aquest sentit, l’acord signat amb Barcelona Oberta vol facilitar la contractació de persones que formen part de la Xarxa Laboral per part dels establiments associats als eixos comercials membres de Barcelona Oberta.

Aquests, es poden beneficiar dels següents acord:

  • Difusió i gestió d’ofertes de feina a través la Xarxa Laboral.

  •  Preselecció de candidats basant-se en els requisits que demana l’empresa.

  • Acompanyament a les persones contractades en el seu procés d’adaptació laboral.

Acord amb la TORROT-MUVING: mobilitat més neta

ext

MUVING proporciona a l’usuari una experiència de mobilitat urbana accessible i pràctica, en la qual ja no es precisa disposar de vehicle propi, ni pagar per alguna cosa que no uses. A més, s’hi afegeix el component importantíssim del respecte per la sostenibilitat i millora de la qualitatde l’aire.

El vehicle elèctric representa la millor solució en la lluita contra la contaminació de l’aire i els seus efectes nocius en la salut, en la reducció de les dificultats del tràfic en les vies urbanes i en la limitació del consum excessiu d’energia. A més, fomenta la cultura sharing: compartint els recursos és com més eficients serem.

L’acord amb Barcelona Oberta ofereix beneficis als establiments comercials associats als eixos comercials membres de la nostra entitat, tant per benefici dels propis comerciants i resta de membres dels comerços, com per aportar un valor afegit als serveis que ofereixen a la seva clientela.

  • Catàleg de serveis
 pels establiments associats a Barcelona Oberta | Barcelona Oberta

Catàleg de serveis
 pels establiments associats a Barcelona Oberta

sevenapp | 6 maig 2018

BARCELONA OBERTA, ha signat convenis de col·laboració amb diferents empreses, organitzacions i professionals per tal de poder tenir descomptes exclusius i serveis especials pels seus membres.

Els establiments associats als eixos comercials de Barcelona Oberta podran beneficiar-se dels avantatges exclusius  que ofereixen els nostres col·laboradors, i que aportaran:

 

Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.20.57

Tots els establiments associats a qualsevol eix comercial de Barcelona Oberta ja poden beneficiar-se dels avantatges exclusius  que ofereixen Muving, Primaleben, Agencia Setting, Komunícalo, Personal Music, Reempresa, Saba, Red Laboral del Raval y Factor Energía.

Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.31.12 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.31.01 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.30.52 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.30.40 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.30.01 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.29.48 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.29.39 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.29.29 Captura de pantalla 2018-05-06 a las 14.29.13

  • La dragona del Gòtic | Barcelona Oberta

La dragona del Gòtic

sevenapp | 25 abril 2018

El pròxim 4 de maig esteu tots convidats a conèixer “La Dragona del gòtic”, una construcció intergeneracional i col·lectiva guiada per Drap-Art (artista Dolo Navas) www.drapart.org

Basat en uns tallers previs amb les entitats del Gòtic durant els mesos de març i abril per crear cohesió entre les diferents entitats.

Iniciativa de l’Associació d’Amics i Comerciants de la plaça Reial

Participants: Ajuntament de Barcelona, Biblioteca Andreu Nin, Fundació Gabella, Fundació l’Esperança, Casal de Gent gran i infantil Pati Lllimona, Ludoteca placeta del Pi, Ludoteca Ample.

Col · Abora: Ateneu de Fabricació, Fàbrica del Sol, i Projecte Itaka.

  • Barcelonins: Compreu les vostres flors a La Rambla! | Barcelona Oberta

Barcelonins: Compreu les vostres flors a La Rambla!

sevenapp | 19 març 2018

Amics de La Rambla vol animar als barcelonins a defensar i promoure la tradicional relació entre La Rambla i les flors.

Dijous 22, les floristes de La Rambla repartiran plantes davant del Palau de la Virreina i els mestres de l’Escola de Disseny Floral i Paisatgisme oferiran un taller d’art floral.

La venda de flors a La Rambla és una de les tradicions més estimades de Barcelona. Encara que hi ha constància de venedores de flors a La Rambla des del segle XIII, les primeres parades de flors són de l’any 1853. Les flors de La Rambla han acompanyat el dia a dia de moltes generacions de barcelonins omplint de color, d’olors i de vida el centre del passeig més important de la ciutat. És tan impensable La Rambla sense flors com una Barcelona sense La Rambla. I si volem mantenir-la, si volem que les flors continuïn omplint de joia a passejants, badocs, compradors, veïns i visitants, els barcelonins hem d’implicar-nos. Hem de comprar més flors i, sempre que sigui possible, hem de fer-ho a La Rambla.

Amb aquesta crida Amics de La Rambla vol reforçar i difondre aquesta tradició que hem de defensar entre tots i que no s’ha de perdre.

Per fer-ho hem recuperat un cartell històric. L’any 1933 el Patronat de La Rambla de les Flors va organitzar un concurs de cartells amb la intenció de revitalitzar la vida i el comerç tradicional de La Rambla. El guanyador del concurs va ser Fulgenci Martínez Surroca amb aquest cartell que va ser imprès l’any 1934.

Amb la col·laboració de les floristes de La Rambla, el Gremi de Floristes de Catalunya, l’Escola de Disseny Floral i Paisatgisme, el Mercat de la Boqueria, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, Amics de La Rambla ha organitzat dues accions que volen posar en valor i difondre la tradició de les flors a La Rambla.

Dijous 22 de març, i dins dels actes de La Setmana del Comerç, organitzem un taller d’art floral gratuït de la mà dels mestres floristes de l’Escola de Disseny Floral i Paisatgisme al Mercat de la Boqueria i un repartiment de plantes al passeig central davant de La Virreina

BARCELONINS, COMPREU LES VOSTRES FLORS A LA RAMBLA!

Dijous, 22 de març de 2018

10 h. Taller d’Art Floral de Primavera
Sala de Juntes. Mercat de la Boqueria

13 h. Obsequi de plantes
Passeig Central. Davant del Palau de La Virreina

  • Xerrada “Els reptes del comerç i l’impacte de la transformació digital” | Barcelona Oberta

Xerrada “Els reptes del comerç i l’impacte de la transformació digital”

sevenapp | 14 març 2018

En el marc de la Setmana del Comerç 2018 ISDI i BARCELONA OBERTA organitzen la xerrada:

“Els reptes del comerç i l’impacte de la transformació digital”.

Posarem a debat els reptes en digitalització que té el comerç de proximitat, i quin impacte tindran les noves eines digital. A través d’exemples i experiències s’abordarà com la transformació digital pot ser una aliada pel sector del retail, i com fer-hi front.

Reserva la teva plaça aquí.

  • PRIDE Barcelona 2018 | Barcelona Oberta

PRIDE Barcelona 2018

sevenapp | 7 març 2018

El PRIDE Barcelona ja està ben a prop i, com cada any, us animem a participar a la Manifestació/Desfilada i aprofitar aquest esdeveniment per fer-vos més visibles.

Enguany, per indicar que participareu a la manifestació PRIDE Barcelona 2018 només heu de descarregar-vos el formulari aquí i normativa i fer-nos-el arriba omplert i signat a info@pridebarcelona.org.

A la normativa adjunta al formulari hi trobareu tota la informació necessària sobre la participació a la manifestació/desfilada de PRIDE Barcelona 2018, incloent-hi les tarifes corresponents.

Enguany existeixen canvis rellevants per tal de garantir la seguretat tant dels participants com dels espectadors que participen a la cita. Es tracta d’un esdeveniment que cada cop atrau un nombre major de visitants, i la seguretat dels mateixos és prioritària. Per aquest motiu, preguem llegiu amb atenció la normativa que us facilitem.

 

  • Inventari locals de Barcelona | Barcelona Oberta

Inventari locals de Barcelona

sevenapp | 25 gener 2018

 

L’Ajuntament de Barcelona ha realitzat l’inventari de locals en planta baixa, una operació que es vol mantenir regularment actualitzada en el marc d’un sistema d’informació exhaustiu i transversal, per tal de facilitar informació a la ciutadania, l’activitat econòmica i tots els agents implicats en la dinàmica econòmica, social i urbanística de la ciutat, proveint a més el coneixement clau per al disseny i implementació de les polítiques públiques relacionades amb aquest àmbit.

Metodologia per a l’elaboració de l’inventari

El treball de camp ha estat realitzat entre el 17 de maig i el 30 de setembre de 2016, amb l’objectiu d’identificar tots els locals en planta baixa amb activitat comercial. La recollida d’informació s’ha realitzat en horari comercial, entre 09.30 h i 19.00 h, mitjançant la càrrega directa digitalitzada en dispositius mòbils amb aplicacions específicament desenvolupades de manera personalitzada per a aquesta operació, que permetia visualitzar el parcel·lari cadastral de la zona en que s’estava treballant en cada moment.

Les dades s’han organitzat tenint en compte l’estat de l’establiment i el seu grup d’activitat, i s’ha analitzat a nivell tant de barris com de districtes i desglossant també establiments de les diferents àrees comercials, mercats, galeries

Aquí totes les dades: https://goo.gl/2gHU7p

III Summit Barcelona Oberta

sevenapp | 29 novembre 2017

El divendres 17 de novembre del 2017, Barcelona Oberta organitza el seu III Summit sota el títol genèric de “Col·laboració publico privada, la clau de l’èxit”.

Vídeo resum de l’acte:

  • REIALitza’t | Barcelona Oberta

REIALitza’t

sevenapp | 29 novembre 2017

Els membres de l’Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial estan sent els protagonistes dels primers rodatges del projecte audiovisual REIALitza’t. Una campanya de comunicació que convida els barcelonins a tornar a la seva Plaça Reial. Per això els mostra, a través de les xarxes socials, com és ara la plaça i qui en són els seus amfitrions, per evitar prejudicis i acabar amb vells estigmes.

Per fer-ho utilitza també un llenguatge audiovisual actual amb una sèrie de vídeos i fotografies que ja s’han començat a publicar a YouTube, Facebook i Instagram, amb el hashtag #REIALitzat. A més de realçar les qualitats que fan única a la Reial, aquesta nova aproximació a la nostra plaça es fa també ressò dels esdeveniments convocats des de l’Associació, com la cantada d’havaneres, el Txi-Kun i ball per a la gent gran, el DRAP ART o el Mercat de Fil·latèlia, entre d’altres. Tot, per projectar al món la imatge que som una plaça cívica, alegre i oberta a tothom.

Tindrà continuïtat fins a finals de novembre, coincidint amb l’encesa dels llums de Nadal a la plaça .

REIALitza’t és una campanya que s’ha elaborat en el marc del Pla de Competitivitat del Comerç 2017 , cofinançat per la Secretaría de Estado de Comercio del Ministerio de Economía, Industria y Competitividad i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea amb el suport de la Cambra de Comerç de Barcelona i Barcelona Oberta.

Projecte ideat per Patricia Radovic, dirigit i realitzat per la periodista Marta Pons.

  • Nova web Pelai Centre i Rodalies | Barcelona Oberta

Nova web Pelai Centre i Rodalies

sevenapp | 28 novembre 2017

L’Associació Pelai Centre i Rodalies estrena nova web dins del Pla de Competitivitat del Comerç 2017

Visita la nova WEB per conèixer a fons un dels punts comercials de referència de Barcelona

L’Associació Pelai Centre i Rodalies és una entitat històrica de Barcelona, que va néixer fruit de les inquietuds dels establiments comercials i les activitats econòmiques de la zona, per defensar-ne el seu històric atractiu comercial i promoure’n la dinamització econòmica i els interessos socials dels seus establiments associats.

 

  • Neix el portal web “La Rambla Barcelona” | Barcelona Oberta

Neix el portal web “La Rambla Barcelona”

sevenapp | 27 novembre 2017
Amics de La Rambla, amb la col·laboració del Palau Moja, posa en funcionament, el dilluns 27 de novembre, “La Rambla Barcelona”, un nou portal web que descobrirà les anècdotes, activitats, restaurants, personatges i secrets més ben guardats del carrer més (des)conegut de Barcelona. El projecte busca recuperar la força d’una zona que, tot i ser l’ànima de Barcelona, ha patit molt darrerament.

Amb motiu del llançament del portal web, “La Rambla Barcelona” sorteja dos bitllets d’avió a Barcelona des de qualsevol part d’Espanya, per a la persona que els guanyi o per a regalar, amb una visita guiada per l’emblemàtic passeig. Per participar, només s’ha de seguir l’Instagram oficial de “La Rambla Barcelona” (@laramblabarcelona) i etiquetar a tres amics a la darrera publicació. Els guanyadors s’anunciaran a La Rambla Barcelona el 27 de novembre.

La informació es pot consultar a: http://www.laramblabarcelona.com/es/concurso/ i

http://www.laramblabarcelona.com/cat/sorteig/

Un projecte per enfortir La Rambla

Barcelona és una ciutat dinàmica i plena d’atractius. El seu interès per la cultura, per l’art i per les avantguardes, s’han reflectit sempre a la vida intensa de La Rambla. És zona de pas obligatòria per al vianant que vol perdre’s pels carrerons del Barri Gòtic i del Raval, per aquells que volen buscar cultura o aventures o per al barceloní que vol apropar-se al mar. La Rambla pertany, des de sempre, tant als habitants de la capital catalana com als visitants. “La Rambla Barcelona” vol que els barcelonins facin seu i coneguin millor aquest tram d’1,2 quilòmetres que és fonamental per a entendre la seva història, el seu present i el seu futur.

La cultura i l’art estaran molt presents a “La Rambla Barcelona,” on s’explicarà com s’han relacionat els artistes més influents de la nostra història amb la Rambla i com aquesta ha influït en la seva obra. Però a “La Rambla Barcelona” també es podrà trobar comerç, gastronomia, oci, anècdotes, personatges curiosos… una mica com a La Rambla mateixa.

“La Rambla Barcelona” és un projecte de l’associació Amics de La Rambla i el Palau Moja, la Casa del Patrimoni Català, un aparador per a descobrir tot el patrimoni de Catalunya des de La Rambla, i ha estat finançat amb fons europeus de desenvolupament regional dins del Pla de Competitivitat del Comerç 2017

  • El C.C. El Triangle encén els llums de Nadal amb el cor Barcelona Gospel Choir | Barcelona Oberta

El C.C. El Triangle encén els llums de Nadal amb el cor Barcelona Gospel Choir

sevenapp | 24 novembre 2017

 

El dijous 23 de Novembre a les 20: 00h van començar les festes nadalenques al centre comercial

El C.C. El Triangle, situat a Plaça Catalunya 1, s’ha unit a la il·luminació de Nadal de la ciutat de Barcelona amb un acte d’inauguració dijous 23 de novembre, per a tots els clients i visitants al C.C. El Triangle. L’acció es va dur a terme dins el centre comercial i va comptar amb la presència del cor de l’Institut d’Estudis Nord-americans, Barcelona Gospel Choir, els qui van acompanyar i van animar amb els seus cants de 18: 00h a 20: 00h l’encesa de llums i van donar la benvinguda a les festes nadalenques.

A més, el C.C. El Triangle a partir del 24 de novembre se suma al Black Friday oferint descomptes exclusius a les seves botigues. Tots els clients podran gaudir de dies de shopping amb importants ofertes en moda, complements i tecnologia que proposen les diverses botigues del centre comercial: Buff, Kipling, Play, Ibericus, + Visió, Sephora, TeaShop, Havaianas i Urban Outfitters.

Sobre el C.C. El Triangle:

L’Edifici El Triangle està situat a Plaça Catalunya, 1, la seva situació l’ha posicionat com un dels punts de trobada de Barcelona, ​​convertint-se en un dels llocs de referència de la ciutat comtal. El Triangle, propietat d’un fons gestionat per DEKA Immobilien Investment i gestionat per la consultora CBRE, es va inaugurar el 12 de novembre de 1998.

Actualment la zona comercial compta amb el 100% d’ocupació en els seus 22 locals de retail i restauració amb botigues úniques a la ciutat com Urban Outfitters, la flagship store de Havaianas i marques de referència com Fnac, Sephora New Store Concept o Starbucks. L’edifici de Plaça Catalunya, 1 també compta amb oficines a les que recentment s’han unit empreses com Skyscanner, Regus, Erni o el Grup Bacardi.

  • Passeig de Gràcia | Barcelona Oberta

Passeig de Gràcia

sevenapp | 23 novembre 2017

Moda, gastronomia, bellesa, cultura, oci … i tot en ple cor de Barcelona.
Això i molt més és el Passeig de Gràcia.
Deixa’t enamorar per l’avinguda amb més glamour de Barcelona!

Amb el suport del Pla de Competitivitat del Comerç 2017

 

  • Millorem la Via Laietana, pels veïns i pels comerciants. | Barcelona Oberta

Millorem la Via Laietana, pels veïns i pels comerciants.

sevenapp | 23 novembre 2017

L’Associació de Veïns i Comerciants de la Via Laietana i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) van realitzar un ‘workshop’ amb deu estudiants, amb l’objectiu de realitzar un projecte estratègic per a la millora i la renovació del carrer.

El conveni estableix que la col·laboració entre del departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de l’ETSAB amb els veïns culminarà amb un concurs en què s’escolliran les tres millors propostes per a la millora i renovació de la Via Laietana com a “eix cívic i comercial, respectant la linealitat com a via d’accés rodat i revaloritzant la transversalitat del centre històric de Barcelona “.

Amb el suport del Pla de Competitivitat del Comerç 2017

  • Comerç a La Barceloneta | Barcelona Oberta

Comerç a La Barceloneta

sevenapp | 22 novembre 2017

DESCOBREIX LA BARCELONETA

DESCOBREIX TOT EL QUE POTS VEURE I VISITAR:
PASSEJA PER LES SEVES CARRERS, GAUDEIX DELS SEUS PLATGES,
Interactua amb EL COMERÇ LOCAL.

VIU LA BARCELONETA 

Amb el suport del Pla de Competitivitat del Comerç 2017

 

  • 20a edició Premis Comerç de Barcelona | Barcelona Oberta

20a edició Premis Comerç de Barcelona

sevenapp | 7 novembre 2017

Fa just 20 anys, el 1997, es va fer a Barcelona la 1a edició dels Premis Comerç, també coneguts com “Barcelona, la millor botiga del món”. Va ser una iniciativa que naixia del món del comerç barceloní perquè es valorés i es reconegués l’esforç dels comerciants en favor de la innovació, la regeneració i la seva empenta en un sector econòmic cabdal per l’economia de la ciutat. L’Ajuntament d’aleshores va recollir el guant i va organitzar un lliurament de premis que fins avui és un homenatge al comerç i als comerciants barcelonins. La festa del comerç de Barcelona.

En aquesta edició s’ha fet un reconeixement especial als mercats,eixos, associacions i establiments comercials de la ciutat per la seva aposta de valentia, fermesa i solidaritat mostrada arran dels atemptats del passat 17 d’agost:

AMICS DE LA RAMBLA, Mercat de la Boqueria, Associació Comerciants Pl. Reial, FEM RAVAL, Federació Comerciants del Raval, Eix Raval, BARNACENTRE, PELAI CENTRE, PLAÇA UNIVERSITAT I RODALIES, El Corte Inglés

El Premi Albert Gónzalez a la tasca de contribució a la promoció i el coneixement del comerç de la ciutat ha sigut per la Família Cottet per la seva trajectòria de més de 100 anys d’implicació empresarial a la dinamització comercial de la ciutat. Va recollir el premi el Sr. Javier Cottet, membre fundador i president de COMERTIA, Vicepresident de Barnacentre, Vicepresident de Barcelona Oberta i membre del Comitè Executiu de Barcelona Shopping City de Turisme de Barcelona.

Altres premis:

PREMI AL COMERÇ INNOVADOR: Etnia

MENCIÓ ESPECIAL A SEPHORA

PREMI AL COMERÇ SOSTENIBLE: L’Estoc

PREMI AL COMERÇ DE PROXIMITAT: El Colorado

MENCIÓ ESPECIAL a favor de SOLER CAPELLA CARNISSERS S.L. del Mercat de Provençals

PREMI MERCATS DE BARCELONA Reconeixement per l’associació de venedors del Mercat del Ninot

  • III SUMMIT BARCELONA OBERTA | Barcelona Oberta

III SUMMIT BARCELONA OBERTA

sevenapp | 6 novembre 2017

 

PROGRAMA

08:45h – Arribada i acreditacions.

09:15h – Benvinguda Sr. Gabriel Jené
President Barcelona Oberta

Parlaments Inaugurals:
Sr. Jaume Collboni

Segon Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona

Sra. Muntsa Vilalta i Cambra
Directora General de Comerç i del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM)

09:30h – Economia productiva fruit de la gestió público-privada
Dr. Oriol Amat, Catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat de la UPF.

10:00h Taula Rodona – La Barcelona de l’èxit

Sr. Pere Duran 
Ex director general de Turisme de Barcelona

Sr. Mateu Hernández
Director General de Barcelona Global

Sr. Constantí Serrallonga  
Director general de Fira de Barcelona

Sr. Álvaro Costela
Marketing Manager Liverpool BID Company

Sra. Sara Berbel
Directora general de Barcelona Activa

Sr. Màrius Carol – Moderador
Director de La Vanguardia

11:00h – Gestió público-privada. Visió de dos ex Alcaldes

         Excm. Sr. Xavier Trias, President del Grup Municipal Demòcrata de l’Ajuntament de Barcelona

         Excm. Sr. Jordi Hereu, President i Soci d’IdenCity.

Sr. Màrius Carol – Moderador. Director de La Vanguardia

11:20h – Debat entre els assistents.

11:40h – Tancament del III Summit, a càrrec del Sr. Gabriel Jené
President de Barcelona Oberta.

11:55h – Cloenda a càrrec de l’Excma. Sra. Ada Colau
Alcaldessa de Barcelona

INSCRIU-TE

 

  • Barcelona encendrà el Nadal a La Rambla | Barcelona Oberta

Barcelona encendrà el Nadal a La Rambla

Barcelona Oberta | 10 octubre 2017

El dia 23 de novembre, a les 19 h, es farà l’encesa de llums de Nadal a La Rambla per homenatjar les víctimes de l’atemptat del 17 d’agost i reconèixer veïns i comerciants.
L’acte suposa l’inici no només de l’enllumenat de Nadal al conjunt de la ciutat, sinó també de tot un programa d’activitats en els deu districtes de la ciutat.

La regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, ho ha anunciat aquest matí després de mantenir una reunió amb Amics de la Rambla, assenyalant que “des de fa dos anys, l’ajuntament fa l’encesa de llums de Nadal a diferents barris de la ciutat. Aquest any hem decidit que fos al bell mig de la Rambla perquè volem que l’acte d’encesa de llums de Nadal sigui un homenatge a les víctimes que van morir a l’atemptat, però també un reconeixement a tots els comerciants, restauradors i veïns de les Rambles i els entorns que aquells dies van donar un magnífic exemple al món de generositat, de pensar abans en els altres”.

De la seva banda, el president de l’associació d’Amics de la Rambla, Fermín Villar, ha recordat que “el primer dia que es va obrir la Rambla després de l’atemptat, els primers que van omplir el passeig van ser el barcelonins”. Fermín Villar també ha anunciat que als ocells barcelonins dissenyats per Claret Serrahima, aquest any s’afegirà el colom de Picasso com a símbol de la pau.