• Ada Colau als Esmorzars amb el Comerç de Barcelona | Barcelona Oberta

Ada Colau als Esmorzars amb el Comerç de Barcelona

sevenapp | 27 març 2019

Colau llançarà el programa “barris dinàmics” per donar vida als locals comercials buits de la ciutat

L’Alcaldessa xifra en 30M€ la quantitat necessària per comprar i rehabilitar 150 locals comercials buits i crear una borsa d’espais disponibles, de la qual podran formar part locals privats en desús. 

Quant a la promoció turística de la ciutat, Colau ha declinat fer ús de titulars sobre la celebració de grans esdeveniments i ha defensat que Barcelona té model i projecte: ser una ciutat innovadora, sostenible i el millor lloc per viure i treballar.
Barcelona, a 25 de març de 2019.- Ada Colau ha assegurat aquest matí al cinquè Esmorzar amb el comerç de Barcelona, organitzat per Barcelona Comerç i Barcelona Oberta amb la col·laboració de La Vanguardia, que el comerç té un paper econòmic cabdal a la ciutat i a més a més, compleix amb una clara funció de cohesió social. En aquest sentit ha anunciat el programa “barris dinàmics”, una proposta de dinamització dels locals buits a Barcelona. Aquest nou pla preveu comprar i rehabilitar fins a 150 locals a diferents punts de la ciutat, per a destinar-los a activitat comercial sota règim de lloguer de protecció oficial. La seva voluntat és crear una borsa de locals disponibles, sobretot als barris on la presència de comerç és menor. 

En relació a l’obertura de nous negocis, l’alcaldable de Barcelona en comú ha reconegut “massa lentitud de l’Administració en els tràmits de llicències d’activitats i ha anunciat reforços en aquest àmbit i simplificació de tràmits. Colau, s’ha mostrat també a favor de la implantació dels BID’s que entén com “una eina per potenciar i millorar els serveis que ofereixen els eixos comercials.” Colau ha rebutjat però, que els BIDs se centrin en àmbits com la neteja o la seguretat, tasques que competeixen directament a l’Administració i que suposarien una gestió paral·lela. “Tots els eixos comercials han de gaudir dels serveis bàsics de neteja i seguretat, independentment de la capacitat econòmica.” 

En relació a la mobilitat, Ada Colau ha assegurat que a Barcelona, com a altres ciutats, “ens trobem davant un canvi de paradigma i això provoca debats, neguits i polèmiques. El gran problema de fons en el nostre cas és que a Barcelona sobren més de 100.000 vehicles. Es tracta d’una qüestió de salut i de mobilitat”. Colau no descartaria un peatge d’entrada a la ciutat, una mesura, -ha dit-, que estan ja estudiant. Al contrari, ha dit, “un tribut que gravi el repartiment a domicili derivat del comerç electrònic no és una solució. Aquest tipus de distribució és un tema de contaminació i també d’ocupació de via pública. Cal potenciar els punts de recollida i acordar sinergies entre els operadors d’e-commerce i el comerç de la ciutat”. L’Alcaldessa ha convidat als comerciants i representants dels eixos comercials a una reunió amb Amazon per trobar vies de col·laboració. Pel que fa a les superilles, l’alcaldessa les ha definit com “un gran encert” i ha dit que seguiran implementant de noves. De la mateixa manera, Colau aposta per continuar incrementant els kilòmetres de carrils bici a la ciutat, alhora que ha reafirmat la viabilitat de la connexió del tramvia per la Diagonal. “El primer tram aniria de Glòries a Verdaguer i comportaria a més una reurbanització de tota aquesta zona”. També, en matèria de mobilitat, l’Alcaldessa ha reclamat el compliment urgent dels compromisos relacionats amb les inversions a les infraestructures de rodalies: “l’Ajuntament de Barcelona, com d’altres, fa molts anys que estem sols en temes estructurals i això ho paguem tots”. 

Relacionat amb la promoció turística de la ciutat, Colau ha defensat una Barcelona com “una ciutat oberta, que l’encanta ser visitada i on els turistes són benvinguts. Ara bé, el turisme cal que estigui integrat a la ciutat i no es pot imposar a la resta d’activitats”. Així mateix, s’ha mostrat a favor d’una transformació important de “Turisme de Barcelona”, per afrontar els nous reptes que té la ciutat avui, “cal reformar els estatuts, integrar més actors i crear noves estratègies que afavoreixen un turisme sostenible que contribueixi al prestigi de la ciutat”. En aquest marc, Colau rebutja qualsevol anunci propagandístic d’un gran esdeveniment per a Barcelona, doncs ha dit, “la ciutat ja té un projecte propi i no cal recórrer a fórmules passades. No descarto que en un futur Barcelona pugui repetir uns Jocs Olímpics, ja tenim les infraestructures, però no cal forçar cap projecte”. Barcelona ha insistit, “és una ciutat agradable per viure i aquesta és la seva gran força per atraure inversió, turisme, talent. Barcelona vol ser una ciutat sostenible, amable, habitable i competitiva i per això el que necessitem és cohesió social per afrontar tots els reptes que tenim al davant”.

Pel que fa a la seguretat, Colau ha defensat un increment ordenat i progressiu dels cossos de la Guàrdia Urbana: durant el seu mandat han ampliat amb 600 agents. L’alcaldessa de Barcelona s’ha mostrat molt crítica amb la Generalitat i Govern de l’Estat als que ha culpat de deixar-los sols en la solució de problemes com el Top Manta. Colau ha reclamat més efectius de Mossos d’Esquadra, més eficàcia en les competències de la Generalitat i ha recordat que per acabar amb aquest tipus de venda il·legal cal abordar amb totes les conseqüències el problema social que hi ha de base.  

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona
Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s -Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i comerç il·legal.