• El Programa de Comerç Minorista subvenciona 14 projectes dels eixos comercials de Barcelona Oberta | Barcelona Oberta

El Programa de Comerç Minorista subvenciona 14 projectes dels eixos comercials de Barcelona Oberta

sevenapp | 22 novembre 2018

La Cambra de Comerç de Barcelona, a través del Programa de Comerç Minorista, ha destinat més de 150.000 euros a 14 eixos comercials de Barcelona Oberta, per a impulsar projectes de promoció, innovació, dinamització, estratègia i digitalització.

Barcelona, a 22 de novembre de 2018. – El Programa de Comerç Minorista 2018 de la Cambra de Comerç de Barcelona -cofinançat per la Secretaria de Estado de Comercio del Ministeri d’ Indústria, Comerç i Turisme, i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea-, té com a objectiu contribuir a la professionalització i la innovació del sector. D’un treball conjunt amb Barcelona Oberta, 14 eixos comercials han accedit a aquesta línia d’ajuts que els ha permès posar en marxa projectes de promoció nacional i internacional, implementació de noves tecnologies, anàlisi i big data, digitalització, eines de gestió i dinamització. 

Així, per exemple, l’Associació de Veïns i Comerciants de la Plaça Reial ha dut a terme la campanya “Reialitza’t”, per a difondre mitjançant càpsules audiovisuals l’autenticitat dels seus establiments a residents i al turisme internacional. La Rambla Catalunya i el carrer Pelai i Rodalies han posat en marxa sistemes d’estudi i anàlisi dels fluxos de visitants dels seus eixos comercials; el Born ha avançat en la professionalització del barri, treballant en la creació d’un BID/APEU i en la definició d’un pla de màrqueting i comunicació. La Via Laietana, per la seva banda, ha implementat materials de comunicació dirigits tant al client local com al client internacional; des de la Diagonal, han creat una APP per a fidelitzar consumidors locals i visitants; Gaudí Shopping ha posat en marxa un sistema de Wifi a la seva zona, i altres eixos comercials han pogut implementar projectes de digitalització, com l’Associació de Veïns i Comerciants de la Rambla, que ha creat un portal d’ofertes comercials pels seus membres, o Gaixample, associació que ha promogut el foment de la presència digital del comerç associat, entre d’altres. 

En total, la Cambra de Comerç a través del Programa de Comerç ha contribuït amb un finançament directe a aquests 14 eixos per valor de 152.950 euros. El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, agraeix a la Cambra de Comerç el seu suport que en el context actual “és clau per a preservar i potenciar el comerç autòcton de la ciutat, per a promocionar-lo i dotar-lo d’eines de digitalització que ens ajudin a millorar la competitivitat”.

Més sobre Barcelona Oberta

Barcelona Oberta és la unió de 19 eixos comercials turístics que comparteixen una visió del paper econòmic i social del retail de proximitat, i representen el turisme de compres. Formen part de Barcelona Oberta: 

Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla i Plaça Catalunya

Associació de Comerciants Fem Raval! 

Associació de Comerciants del Port – Barnaport 

Federació Associacions Barnacentre

Associació Pelai Centre i Rodalies 

Associació Amics de la Rambla

Associació Amics del Passeig de Gràcia

Fundació el Molino (FEM)

Associació comerciants i empresaris Gaixample

Associació de Comerciants del Born Comerç

Associació de Comerciants Via Laietana

Agrupació de comerciants i industrials de la Barceloneta

Associació de Comerciants Gaudí Shopping

Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial

Associació de Comerciants l’Illa Diagonal

Eix Comercial Les Glòries

Associació Diagonal Barcelona

Associació Front Marítim – Barceloneta 

Eix Comercial Sagrada Família

Captura de pantalla 2018-11-22 a las 10.20.10