• Ernest Maragall al Esmorçar de debat amb el comerç | Barcelona Oberta

Ernest Maragall al Esmorçar de debat amb el comerç

sevenapp | 5 febrer 2019

Barcelona Comerç i Barcelona Oberta han convidat avui a presidir el seu tercer Esmorzar de debat amb el comerç de Barcelona al Sr. Ernest Maragall, alcaldable del partit Esquerra Republicana de
Catalunya (ERC). El candidat ha conversat amb els comerciants donant respostes
neutres i conciliadores, amb visió i projecció global de ciutat.
En el seu discurs introductori ha proclamat als comerciants el seu interès per evitar
que “Barcelona sigui una ciutat franquícia: aquests formats comercials no
poden expulsar, ni substituir, ni condicionar el comerç de proximitat que és el
que realment defineix la ciutat.” Segons Maragall, “Barcelona necessita
complicitat i iniciativa política” per tirar endavant projectes com els Apeus, “un
instrument -ha dit- indiscutible i bastant urgent a desenvolupar.”
Pel que fa a la mobilitat, el representant del partit ha defensat tota decisió que
afavoreixi el medi ambient i la sostenibilitat, i s'ha mostrat partidari de la bicicleta com
a vehicle àgil, que ocupa poc espai, còmode, no contaminant, en línia amb l’evolució
cap a una ciutat més sostenible. “El centre de Barcelona està molt ben
comunicat” segons el candidat, i no veu necessari afavorir al vehicle privat per
recuperar més barcelonins. Respecte al debat sobre el tramvia de Barcelona,
Maragall s’ha mostrat esquiu, i ha expressat la voluntat total d’analitzar bé
l’eficiència, la necessitat real, la funcionalitat, la inversió,… i no ho ha valorat com a
acció immediata. Respecte a la problemàtica dels taxis, Maragall ha desaprovat
l’acord a què ha arribat el Conseller Calvet amb el sector, i ha dit que s’han
incomplert responsabilitats per part de l’Autoritat Metropolitana de Barcelona (ATMB),
presidida per Colau, com per part del govern, que hauria d’haver actuat tots aquests anys en la línia de modernitzar el sector del taxi per no deixar que es convertís en un
oligopoli, que ha generat condicions laborals desfavorables i un segon mercat de
revenda de llicències. “La gestió o inacció d’aquest servei públic ha acabat
creant el pitjor escenari possible.” La solució, segons el candidat, passa per
canvis en la regulació i control dels taxis i dels VTC, per a garantir drets dels usuaris
i dels conductors.
En matèria de promoció turística de la ciutat, Maragall ha assenyalat que cal
replantejar el turisme: “no cal quantitat, sinó qualitat.” L’alcaldable vol gestionar
amb interès de la ciutat, i ha afirmat que “la pura promoció quantitativa del
turisme a Barcelona no té sentit”; és per això que proposa focalitzar la promoció
de la ciutat entre col·lectius concrets i promoure Barcelona com a destí de turisme
cultural, esportiu, tecnològic i científic, entre altres. L’alcaldable està convençut que
per abordar el fenomen turístic a la ciutat “no cal adoptar una actitud prohibitiva,
sinó gestionar la qualitat del turisme que volem a la ciutat. Tampoc és lògic
treballar per atreure visitants de més poder adquisitiu quan els beneficis no
arriben a la ciutadania”. Maragall creu que actualment la taxa turística no està
revertint en prou millores per als barcelonins i per això aposta per un increment
d’aquest tribut i una nova distribució que solucioni aquesta situació.
Respecte a la seguretat i comerç il·legal, Ernest Maragall s’ha mostrat contundent al
dir que “qui garanteixi la solució del problema del top manta menteix” perquè és
un problema d’una gran complexitat social, estructural i global. Cal autoritat
democràtica per garantir l’ordre a l’espai públic però no hi ha una solució única:
“hem de treballar la integració social i hem de generar nous hàbits de civisme
entre els ciutadans.”
Finalment, Ernest Maragall ha dit que el lema de la seva campanya és “Educació i
cultura” i ha posat èmfasi en la voluntat del seu govern en fer que els joves eduquin
a la gent gran, i en incentivar a la societat a sortir del victimisme i a ser proactius i
protagonistes.

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona
Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i
Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç
de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels
candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la
ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s –
Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i
comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics
plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i
neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles
que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu
comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors
econòmics de la ciutat.