• José Bou al Esmorçar de debat amb el comerç | Barcelona Oberta

José Bou al Esmorçar de debat amb el comerç

sevenapp | 5 febrer 2019

Bou s’ha mostrat a favor d’aplicar una taxa per gravar i regular la logística que genera el comerç on line a la ciutat.

El candidat ha anunciat que retiraria els carrils bici a Barcelona i donaria prioritat al vehicle privat.

Segons el candidat del PP a l’alcaldia, Josep Bou i Vila, “Barcelona té una imatge anàrquica i ha de tornar a ser un gran aparador de negoci i comercial”. L’alcaldable ha defensat que en el supòsit que guanyés les eleccions, apostaria per aquelles decisions que anessin en la línia de promocionar la ciutat i fer créixer l’economia de Barcelona, per a generar llocs de treball. En aquest sentit, ha recolzat al sector comerç en “la implantació dels BIDs en aquelles zones comercials on calgui, ara bé, no estic d’acord en el seu finançament amb impostos, cal inversió privada.”

En matèria de seguretat i comerç il·legal, la proposta de solució de Josep Bou ha estat molt clara: “cal voluntat política per part del Consistori; muntaria una unitat extra de la guàrdia urbana ben preparada, amb capacitat per actuar i desallotjar els manters.”Segons Bou, si projectem una imatge de ciutat seriosa, s’acabaria amb l’efecte crida dels manters i s’erradicaria el problema.

Pel que fa a la mobilitat, el candidat del PP, igual que Manel Valls, ha deixat clar que el tramvia per la Diagonal no és una prioritat, tot i que sí que considera necessari agilitzar la mobilitat. La solució que proposa és un vehicle articulat amb molta freqüència de pas: “La connexió ha de ser un 10”. Bou ha incidit en què en un passat, els tramvies havien ocasionat molts accidents a Barcelona, que hi ha un excés de carrils bici que no tenen sentit i que caldria retirar, per donar prioritat al vehicle privat. Bou ha estat contundent en la necessitat d’aplicació d’una taxa com a instrument de regulació de l’augment dels desplaçaments de la ciutat derivats de l’auge del comerç on line.

Finalment, respecte a la problemàtica dels taxistes, Josep Bou ha defensat que “el futur ha d’estar obert a les noves tecnologies, no pot ser que arribi el MWC i que no tinguem Uber ni Cabify a Barcelona: han de poder conviure tots els sistemes de transport.” Així mateix, malgrat defensar el dret de manifestar-se, considera que els taxistes no poden col·lapsar la ciutat, la vía pública és de tots i l’han de respectar.

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona

Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicled’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s –Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors econòmics de la ciutat.