• José Bou al Esmorçar de debat amb el comerç | Barcelona Oberta

José Bou al Esmorçar de debat amb el comerç

sevenapp | 5 febrer 2019

Bou s’ha mostrat a favor d’aplicar una taxa per gravar i regular la logística que genera el comerç on line a la ciutat.

El candidat ha anunciat que retiraria els carrils bici a Barcelona i donaria prioritat al vehicle privat.

Segons el candidat del PP a l’alcaldia, Josep Bou i Vila, “Barcelona té una imatge anàrquica i ha de tornar a ser un gran aparador de negoci i comercial”. L’alcaldable ha defensat que en el supòsit que guanyés les eleccions, apostaria per aquelles decisions que anessin en la línia de promocionar la ciutat i fer créixer l’economia de Barcelona, per a generar llocs de treball. En aquest sentit, ha recolzat al sector comerç en “la implantació dels BIDs en aquelles zones comercials on calgui, ara bé, no estic d’acord en el seu finançament amb impostos, cal inversió privada.”

En matèria de seguretat i comerç il·legal, la proposta de solució de Josep Bou ha estat molt clara: “cal voluntat política per part del Consistori; muntaria una unitat extra de la guàrdia urbana ben preparada, amb capacitat per actuar i desallotjar els manters.”Segons Bou, si projectem una imatge de ciutat seriosa, s’acabaria amb l’efecte crida dels manters i s’erradicaria el problema.

Pel que fa a la mobilitat, el candidat del PP, igual que Manel Valls, ha deixat clar que el tramvia per la Diagonal no és una prioritat, tot i que sí que considera necessari agilitzar la mobilitat. La solució que proposa és un vehicle articulat amb molta freqüència de pas: “La connexió ha de ser un 10”. Bou ha incidit en què en un passat, els tramvies havien ocasionat molts accidents a Barcelona, que hi ha un excés de carrils bici que no tenen sentit i que caldria retirar, per donar prioritat al vehicle privat. Bou ha estat contundent en la necessitat d’aplicació d’una taxa com a instrument de regulació de l’augment dels desplaçaments de la ciutat derivats de l’auge del comerç on line.

Finalment, respecte a la problemàtica dels taxistes, Josep Bou ha defensat que “el futur ha d’estar obert a les noves tecnologies, no pot ser que arribi el MWC i que no tinguem Uber ni Cabify a Barcelona: han de poder conviure tots els sistemes de transport.” Així mateix, malgrat defensar el dret de manifestar-se, considera que els taxistes no poden col·lapsar la ciutat, la vía pública és de tots i l’han de respectar.

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona

Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicled’Esmorzars amb el Comerç de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s –Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors econòmics de la ciutat.

  • Ernest Maragall al Esmorçar de debat amb el comerç | Barcelona Oberta

Ernest Maragall al Esmorçar de debat amb el comerç

sevenapp | 5 febrer 2019

Barcelona Comerç i Barcelona Oberta han convidat avui a presidir el seu tercer Esmorzar de debat amb el comerç de Barcelona al Sr. Ernest Maragall, alcaldable del partit Esquerra Republicana de
Catalunya (ERC). El candidat ha conversat amb els comerciants donant respostes
neutres i conciliadores, amb visió i projecció global de ciutat.
En el seu discurs introductori ha proclamat als comerciants el seu interès per evitar
que “Barcelona sigui una ciutat franquícia: aquests formats comercials no
poden expulsar, ni substituir, ni condicionar el comerç de proximitat que és el
que realment defineix la ciutat.” Segons Maragall, “Barcelona necessita
complicitat i iniciativa política” per tirar endavant projectes com els Apeus, “un
instrument -ha dit- indiscutible i bastant urgent a desenvolupar.”
Pel que fa a la mobilitat, el representant del partit ha defensat tota decisió que
afavoreixi el medi ambient i la sostenibilitat, i s'ha mostrat partidari de la bicicleta com
a vehicle àgil, que ocupa poc espai, còmode, no contaminant, en línia amb l’evolució
cap a una ciutat més sostenible. “El centre de Barcelona està molt ben
comunicat” segons el candidat, i no veu necessari afavorir al vehicle privat per
recuperar més barcelonins. Respecte al debat sobre el tramvia de Barcelona,
Maragall s’ha mostrat esquiu, i ha expressat la voluntat total d’analitzar bé
l’eficiència, la necessitat real, la funcionalitat, la inversió,… i no ho ha valorat com a
acció immediata. Respecte a la problemàtica dels taxis, Maragall ha desaprovat
l’acord a què ha arribat el Conseller Calvet amb el sector, i ha dit que s’han
incomplert responsabilitats per part de l’Autoritat Metropolitana de Barcelona (ATMB),
presidida per Colau, com per part del govern, que hauria d’haver actuat tots aquests anys en la línia de modernitzar el sector del taxi per no deixar que es convertís en un
oligopoli, que ha generat condicions laborals desfavorables i un segon mercat de
revenda de llicències. “La gestió o inacció d’aquest servei públic ha acabat
creant el pitjor escenari possible.” La solució, segons el candidat, passa per
canvis en la regulació i control dels taxis i dels VTC, per a garantir drets dels usuaris
i dels conductors.
En matèria de promoció turística de la ciutat, Maragall ha assenyalat que cal
replantejar el turisme: “no cal quantitat, sinó qualitat.” L’alcaldable vol gestionar
amb interès de la ciutat, i ha afirmat que “la pura promoció quantitativa del
turisme a Barcelona no té sentit”; és per això que proposa focalitzar la promoció
de la ciutat entre col·lectius concrets i promoure Barcelona com a destí de turisme
cultural, esportiu, tecnològic i científic, entre altres. L’alcaldable està convençut que
per abordar el fenomen turístic a la ciutat “no cal adoptar una actitud prohibitiva,
sinó gestionar la qualitat del turisme que volem a la ciutat. Tampoc és lògic
treballar per atreure visitants de més poder adquisitiu quan els beneficis no
arriben a la ciutadania”. Maragall creu que actualment la taxa turística no està
revertint en prou millores per als barcelonins i per això aposta per un increment
d’aquest tribut i una nova distribució que solucioni aquesta situació.
Respecte a la seguretat i comerç il·legal, Ernest Maragall s’ha mostrat contundent al
dir que “qui garanteixi la solució del problema del top manta menteix” perquè és
un problema d’una gran complexitat social, estructural i global. Cal autoritat
democràtica per garantir l’ordre a l’espai públic però no hi ha una solució única:
“hem de treballar la integració social i hem de generar nous hàbits de civisme
entre els ciutadans.”
Finalment, Ernest Maragall ha dit que el lema de la seva campanya és “Educació i
cultura” i ha posat èmfasi en la voluntat del seu govern en fer que els joves eduquin
a la gent gran, i en incentivar a la societat a sortir del victimisme i a ser proactius i
protagonistes.

Sobre els Esmorzars amb el Comerç de Barcelona
Les dues entitats més representatives del comerç de Barcelona, Barcelona Comerç i
Barcelona Oberta, han posat en marxa l’organització del cicle d’Esmorzars amb el Comerç
de Barcelona per a conèixer les propostes compromeses en primera persona dels
candidats a l’alcaldia la ciutat, entorn de les polítiques relacionades amb el comerç de la
ciutat i temes afins. Concretament, els temes a debat seran: la implantació dels BID’s –
Business Improvement Districts-, la mobilitat, la promoció turístic-comercial i la seguretat i
comerç il·legal.

És la primera vegada que el comerç de Barcelona – eixos de proximitat i eixos turístics
plegats-aposta per un format com aquest per assegurar-se que els seus posicionaments i
neguits són recollits directament pels candidats buscant, així, compromisos reals i factibles
que permetin establir ponts, reforçar connexions i generar consensos de cara a un objectiu
comú: preservar i impulsar el comerç de Barcelona com a un dels principals motors
econòmics de la ciutat.

  • El Programa de Comerç Minorista subvenciona 14 projectes dels eixos comercials de Barcelona Oberta | Barcelona Oberta

El Programa de Comerç Minorista subvenciona 14 projectes dels eixos comercials de Barcelona Oberta

sevenapp | 22 novembre 2018

La Cambra de Comerç de Barcelona, a través del Programa de Comerç Minorista, ha destinat més de 150.000 euros a 14 eixos comercials de Barcelona Oberta, per a impulsar projectes de promoció, innovació, dinamització, estratègia i digitalització.

Barcelona, a 22 de novembre de 2018. – El Programa de Comerç Minorista 2018 de la Cambra de Comerç de Barcelona -cofinançat per la Secretaria de Estado de Comercio del Ministeri d’ Indústria, Comerç i Turisme, i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea-, té com a objectiu contribuir a la professionalització i la innovació del sector. D’un treball conjunt amb Barcelona Oberta, 14 eixos comercials han accedit a aquesta línia d’ajuts que els ha permès posar en marxa projectes de promoció nacional i internacional, implementació de noves tecnologies, anàlisi i big data, digitalització, eines de gestió i dinamització. 

Així, per exemple, l’Associació de Veïns i Comerciants de la Plaça Reial ha dut a terme la campanya “Reialitza’t”, per a difondre mitjançant càpsules audiovisuals l’autenticitat dels seus establiments a residents i al turisme internacional. La Rambla Catalunya i el carrer Pelai i Rodalies han posat en marxa sistemes d’estudi i anàlisi dels fluxos de visitants dels seus eixos comercials; el Born ha avançat en la professionalització del barri, treballant en la creació d’un BID/APEU i en la definició d’un pla de màrqueting i comunicació. La Via Laietana, per la seva banda, ha implementat materials de comunicació dirigits tant al client local com al client internacional; des de la Diagonal, han creat una APP per a fidelitzar consumidors locals i visitants; Gaudí Shopping ha posat en marxa un sistema de Wifi a la seva zona, i altres eixos comercials han pogut implementar projectes de digitalització, com l’Associació de Veïns i Comerciants de la Rambla, que ha creat un portal d’ofertes comercials pels seus membres, o Gaixample, associació que ha promogut el foment de la presència digital del comerç associat, entre d’altres. 

En total, la Cambra de Comerç a través del Programa de Comerç ha contribuït amb un finançament directe a aquests 14 eixos per valor de 152.950 euros. El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, agraeix a la Cambra de Comerç el seu suport que en el context actual “és clau per a preservar i potenciar el comerç autòcton de la ciutat, per a promocionar-lo i dotar-lo d’eines de digitalització que ens ajudin a millorar la competitivitat”.

Més sobre Barcelona Oberta

Barcelona Oberta és la unió de 19 eixos comercials turístics que comparteixen una visió del paper econòmic i social del retail de proximitat, i representen el turisme de compres. Formen part de Barcelona Oberta: 

Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla i Plaça Catalunya

Associació de Comerciants Fem Raval! 

Associació de Comerciants del Port – Barnaport 

Federació Associacions Barnacentre

Associació Pelai Centre i Rodalies 

Associació Amics de la Rambla

Associació Amics del Passeig de Gràcia

Fundació el Molino (FEM)

Associació comerciants i empresaris Gaixample

Associació de Comerciants del Born Comerç

Associació de Comerciants Via Laietana

Agrupació de comerciants i industrials de la Barceloneta

Associació de Comerciants Gaudí Shopping

Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial

Associació de Comerciants l’Illa Diagonal

Eix Comercial Les Glòries

Associació Diagonal Barcelona

Associació Front Marítim – Barceloneta 

Eix Comercial Sagrada Família

Captura de pantalla 2018-11-22 a las 10.20.10

 

  • IV SUMMIT BARCELONA OBERTA | Barcelona Oberta

IV SUMMIT BARCELONA OBERTA

sevenapp | 14 novembre 2018

PROGRAMA

08:45h
Arribada i acreditacions
09:15h
Benvinguda, a càrrec del Sr. Gabriel Jené, President de Barcelona Oberta.
09:20h

Parlaments Inaugurals
Sra. Muntsa Vilalta, Directora General de Comerç de la Generalitat de Catalunya i Directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM).

Sr. Agustí Colom, Regidor de Turisme, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona.

09:40h
Presentació del IV Summit, a càrrec de la Sra. Eva Arderius, periodista i directora del programa Bàsics de Betevé.
09:45h

Taula d’Oportunitats per a Barcelona
Sra. Marian Muro, Directora General de Grup Julià.
Sr. Fermín Villar, President d’Amics de La Rambla i Portaveu de la Plataforma d’Afectats pel Top Manta.
Sr. Juan Carlos Iglesias, Director de Grup Iglesias.
Sr. Pau Guardans, President de Barcelona Global i President de Único Hotels 
Sr. Juan Juliá, President Axel Hotels i Chairman Board of Directors IGLTA
Sr. Enric Truñó, Exregidor de l’Ajuntament de Barcelona, Comissionat de la Candidatura Barcelona-Pirineu 2022.
Sr. Jose Maria Trenor, Conseller Delegat de Praktik Hotels.

Moderat pel Sr. Enric Sierra, subdirector de www.lavanguardia.com i adjunt a director de La Vanguardia.

11:10h

Debat. El model de Barcelona
Sr. Xavier Bru de Sala, Escriptor i periodista. Director general de Promoció Cultural de la Generalitat de Catalunya (1988-1991) i Comissari de l’Exposició Barcelona-Madrid 1898-1998, Sintonies i Distàncies (1997-98). 
Sr. Miquel Molina, Director Adjunt de La Vanguardia, novel·lista i autor d'”Alerta Barcelona” (Ed. Llibres de Vanguardia)

Moderador: Enric Sierra

12:00h

Propostes des de la Fila 0
Sr. Alberto Fernández Díaz, President Grup Municipal PP de Catalunya a Barcelona.
Sr. Jaume Collboni, President Grup Municipal Socialista a Barcelona.
Sr. Alfred Bosch, President Grup Municipal d’ERC a Barcelona.
Sra. Carina Mejías, Presidenta Grup Municipal de Ciutadans a Barcelona.
Excm. Sr. Xavier Trias, President Grup Municipal Demòcrata a Barcelona.

12:15h
Manifest Barcelona Oberta. La Barcelona que volem.
12:30h

Cloenda
M. Hble. Sra. Àngels Chacón, Consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.
Excma. Sra. Ada Colau, Alcaldessa de Barcelona.

  • Sessió formativa: El turisme de compres | Barcelona Oberta

Sessió formativa: El turisme de compres

sevenapp | 16 octubre 2018

Les sessions de Barcelona Oberta les dirigim als gerents dels Eixos Comercials

de la nostra associació.

Les sessions formatives volen ser inspiradores i/o catalitzadors de noves

accions i miren d’aportar informació actualitzada i contingut pràctic tant en retail

com en dinamització del territori i els seus establiments.

Sessió formativa: El turisme de compres – com gestionar la oportunitat en una zona

turística. Posicionament del territori i de la seva oferta

Dilluns 12 Novembre

9.30 a 10.30h (arribada 9.15h)

Borja Castresana – Soci Fundador i CEO de BuyAway

www.buyaway.es

BuyAway és la primera agencia de turisme de compres dedicada en exclusiva

a maximitzar el potencial de vendes turístiques. Experts en turisme, marketing i

retail. L’objectiu de BuyAway es atraure tràffic a les botigues, impactar les

vendes del comerç i preparar les marques i al comerç per posicionar-se en el

sector turístic. L’equip fundador de BuyAway combina més de 20 anys

d’experiència gestionant marketing, retail i gestió turística.

Reserva la teva plaça al projectes@barcelonaoberta.cat

Lloc: Cambra de Comerç de Barcelona

Avinguda Diagona, 452 08006 Barcelona

Captura de pantalla 2018-10-16 a las 16.18.56

  • Sessió formativa:  Aspectes estratègics de la direcció i liderat d’associació d’establiments  comercials | Barcelona Oberta

Sessió formativa: Aspectes estratègics de la direcció i liderat d’associació d’establiments comercials

sevenapp | 16 octubre 2018

Les sessions de Barcelona Oberta les dirigim als gerents dels Eixos Comercials

de la nostra associació.

Les sessions formatives volen ser inspiradores i/o catalitzadors de noves

accions i miren d’aportar informació actualitzada i contingut pràctic tant en retail

com en dinamització del territori i els seus establiments.

Sessió formativa:

Aspectes estratègics de la direcció i liderat d’associació d’establiments

comercials

Dilluns 29 d’Octubre

9.30 a 13.30h (arribada a les 9.15)

– Núria Beltran – Directora d’ESCODI (Escola Superior de Comerç i Distribució

de Barcelona)

Quin és el paper d’una Associació i els factors clau per al seu èxit

• Entendre l’entorn

• Entendre el que passa dins de l’Associació

• Les relacions personals, el lideratge i la gestió

• Establir clarament la missió i els objectius de l’Associació

Com potenciar el paper d’una Associació: les relacions externes

• Les relacions amb els mitjans de comunicació

• Les relacions amb l’Administració i amb altres entitats

Les característiques comuns dels projectes exitosos

Part 2

Què fa bona una botiga o un eix comercial?

– Núria Beltran – Directora Gerent d’ESCODI (Escola Superior de Comerç i

Distribució de Barcelona)

• Canvis en l’entorn del comerç: oportunitats, reptes i falsos tòpics

• Factors d’atracció: canvis en els estils de vida i en l’entorn dels clients

• Què fa bona una botiga (i un eix comercial)

• Algunes reflexions sobre el comerç electrònic i la omnicanalitat

Reserva la teva plaça al mailprojectes@barcelonaoberta.cat

Lloc: Cambra de Comerç de Barcelona

Avinguda Diagona, 452 08006 Barcelona

Captura de pantalla 2018-10-16 a las 16.18.56

  • Sessió formativa “Dinamització i posicionament” | Barcelona Oberta

Sessió formativa “Dinamització i posicionament”

sevenapp | 16 octubre 2018

Les sessions de Barcelona Oberta les dirigim als gerents dels Eixos Comercials

de la nostra associació.

Les sessions formatives volen ser inspiradores i/o catalitzadors de noves

accions i miren d’aportar informació actualitzada i contingut pràctic tant en retail

com en dinamització del territori i els seus establiments.

SESSIÓ FORMATIVA DINAMITZACIÓ I POSICIONAMENT

Dilluns 22 d’Octubre

9.15 a 11h (arribada 9h)

Models per la dinamització i el posicionament del territori

–Afra Quintanas – Consultora revitalització urbana i innovació

www.afraquintanas.com/

•Competències d’un BID (Business Improvement District) i d’un

TIDTourism Improvement Districts)

•Serveis, impacte i àrees d’actuació

•Anàlisi d’estudis de cas internacionals

Workshop en comunicació: com donar a conèixer la meva associació i

construir relacions fidels amb els meus associats

– Elvira Garcia – Agencia Setting

www.agenciasetting.com/

•Comunicació interna: als meus associats i partners

•Comunicació externa: des del públic objectiu fins als mitjans

•Estudis de cas i taller obert

Reserva la teva plaça al mailprojectes@barcelonaoberta.cat

Lloc: Cambra de Comerç de Barcelona

Avinguda Diagona, 452 08006 Barcelona

Captura de pantalla 2018-10-16 a las 16.18.56

  • Presentació estudi: Anàlisi del comerç de Barcelona, físic i online | Barcelona Oberta

Presentació estudi: Anàlisi del comerç de Barcelona, físic i online

sevenapp | 16 octubre 2018

El pròxim 23 d’Octubre al Palau Robert analitzarem l’estat del comerç de Barcelona, tant en línia com físic.

“Existeix un risc real de tancament de negocis i pèrdua d’ocupació a Barcelona?”

 

Programa:

  • 10:00h Benvinguda i presentació, Sr. Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta. 

  • 10:10h Introducció a l’estudi: Sr, Agustí Colom, regidor d’Ocupació, Empresa i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona.

  • 10:20h Presentació de l’estudi, a càrrec de Roger Gaspa, soci-director de RBD Consulting Group

  • 10:40h Recomanacions per part de Barcelona Oberta, Sr. Gabriel Jené. 

  • 10:50h Tancament Sra. Muntsa Vilalta, directora general de Comerç i directora del CCAM de la Generalitat de Catalunya. 

  • 11:00h Torn obert a periodistes. 

  • 11:15h Cloenda i copa de cava.

    Inscripcions
  • Jornada “Actitud dels empresaris del retail davant la transformació digital” | Barcelona Oberta

Jornada “Actitud dels empresaris del retail davant la transformació digital”

sevenapp | 27 setembre 2018

Actitud dels empresaris del retail davant la transformació digital

Divendres, 5 d’octubre de 2018· 9.00 h

Programa

9.00 h – Inscripció – Cafè

9.30 h – Obertura
Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya
Bernat Morales, director de Relacions Externes de Mercadona Catalunya
Francisco Longo, director general adjunt d’ESADE

10.00 h – Presentació de l’estudi “Actituds del retail davant del canvi digital”
Josep Francesc Valls, catedràtic de Màrqueting d’ESADE-URL

10.45 h – Col·loqui

11.00 h – “On i com innovar als serveis”
Moderador: Jaume Angerri, soci-director d’Angerri Consultors
Ricardo Ruiz, director general de Shoppiday i inversor start-ups

11.40 h – “Tot online?Tot presencial?”
César Velencoso, director de Consumer Insights de Kantar Worldpanel

12.20 h – “Estris per al canvi”
Moderador: Oriol Alcoba, director general d’ESADECREAPOLIS
María Segarra, sòcia-directora de Intueri
Roger Gaspa, soci-director de RBD Consulting Group
Gabriel Izard, professor de Màrketing i Distribució de la UAB
Joaquim Deulofeu, soci-director de Calidad de Servicios Empresariales

13.00 h – Col·loqui

13.15 h – Clausura

Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat de Catalunya
Bernat Morales, director de Relacions Externes de Mercadona Catalunya, Josep Francesc Valls, catedràtic de Màrqueting ESADE-URL

Inscrpcions aquí.

unnamed

  • Xerrada “Els reptes del comerç i l’impacte de la transformació digital” | Barcelona Oberta

Xerrada “Els reptes del comerç i l’impacte de la transformació digital”

sevenapp | 14 març 2018

En el marc de la Setmana del Comerç 2018 ISDI i BARCELONA OBERTA organitzen la xerrada:

“Els reptes del comerç i l’impacte de la transformació digital”.

Posarem a debat els reptes en digitalització que té el comerç de proximitat, i quin impacte tindran les noves eines digital. A través d’exemples i experiències s’abordarà com la transformació digital pot ser una aliada pel sector del retail, i com fer-hi front.

Reserva la teva plaça aquí.

  • Taula Rodona: Passat, present i futur de les associacions territorials | Barcelona Oberta

Taula Rodona: Passat, present i futur de les associacions territorials

sevenapp | 11 març 2018

La jornada # comerçincreïble del dijous 22 de març girarà al voltant del Comerç, el territori i la vida urbana:
– Comerç i ciutats amb el Dr. Lluís Frago (ESCODI)

– Actualització del Cens d’establiments comercials i presentació del Servei de consultes estadístiques en línia amb Manel Amado (Cambra de Comerç de Sabadell) i Joan Morera (Direcció General de Comerç)

– Reinventar-se o morir. El repte dels comerços als petits municipis amb Carmen Peix i Mercè Pinto (Consultora Hidra)

– Presentació dels resultats de l’estudi Centres Urbans i Comerç de les Ciutats Mitjanes Catalanes amb Àngel Cebollada i Anna Vera (Departament de Geografia de la UAB)

– Presentació d’associacions amb experiències: Més enllà del dia a dia amb Marta Sendra, cap de la Unitat de Subvencions i Promoció Territorial del CCAM

– Taula Rodona: Passat, present i futur de les associacions territorials.

Amb la participació de:
– Sr. Carles Gironès (PIMEC Comerç)
– Sr. Emiliano Maroto (Catalunya Comerç)
– Sr. Jordi Martí (Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme)
– Sra. Núria Paricio (Barcelona Oberta)
– Sr. Alfonso Barti (Barcelona Comerç)
– Sra. Judith Benet (Fundació Comerç Ciutadà)

Modera: Sr. Miquel Rodríguez, gerent del CCAM

Inscripcions gratuïtes: https://setmanadelcomerc.cat/

  • III SUMMIT BARCELONA OBERTA | Barcelona Oberta

III SUMMIT BARCELONA OBERTA

sevenapp | 6 novembre 2017

 

PROGRAMA

08:45h – Arribada i acreditacions.

09:15h – Benvinguda Sr. Gabriel Jené
President Barcelona Oberta

Parlaments Inaugurals:
Sr. Jaume Collboni

Segon Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona

Sra. Muntsa Vilalta i Cambra
Directora General de Comerç i del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM)

09:30h – Economia productiva fruit de la gestió público-privada
Dr. Oriol Amat, Catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat de la UPF.

10:00h Taula Rodona – La Barcelona de l’èxit

Sr. Pere Duran 
Ex director general de Turisme de Barcelona

Sr. Mateu Hernández
Director General de Barcelona Global

Sr. Constantí Serrallonga  
Director general de Fira de Barcelona

Sr. Álvaro Costela
Marketing Manager Liverpool BID Company

Sra. Sara Berbel
Directora general de Barcelona Activa

Sr. Màrius Carol – Moderador
Director de La Vanguardia

11:00h – Gestió público-privada. Visió de dos ex Alcaldes

         Excm. Sr. Xavier Trias, President del Grup Municipal Demòcrata de l’Ajuntament de Barcelona

         Excm. Sr. Jordi Hereu, President i Soci d’IdenCity.

Sr. Màrius Carol – Moderador. Director de La Vanguardia

11:20h – Debat entre els assistents.

11:40h – Tancament del III Summit, a càrrec del Sr. Gabriel Jené
President de Barcelona Oberta.

11:55h – Cloenda a càrrec de l’Excma. Sra. Ada Colau
Alcaldessa de Barcelona

INSCRIU-TE

 

  • Barcelona Oberta ja suma 16 eixos comercials turístics | Barcelona Oberta

Barcelona Oberta ja suma 16 eixos comercials turístics

Barcelona Oberta | 28 setembre 2017

 

La unió d’eixos comercials turístics ha incoroporat cinc nous socis aquest any: Plaça Reial, Fem Raval, L’Illa, Diagonal Barcelona i Glòries.

Barcelona, a 28 de setembre de 2017.- L’entitat Barcelona Oberta va néixer l’any 2014 per a col·laborar a promocionar internacionalment la ciutat i posicionar Barcelona com a ciutat de compres de referència mundial, buscant l’equilibri entre els eixos comercials turístics i els eixos de proximitat de les trames urbanes de tota la ciutat.

En només tres anys, Barcelona Oberta ha aconseguit tenir bona representativitat davant les administracions, donant veu pública i obertament als interessos dels seus associats en les diferents problemàtiques en matèria de comerç i turisme local, defensant les necessitats de la gent i de l’empresa, promovent l’ocupació i explorant noves formes de gestió público-privada en el territori. Mostra d’això és la prova pilot de BID que l’entitat ha impulsat al Born de Barcelona.

L’entitat vol garantir la qualitat i professionalització del sector comercial i turístic, per això el seu repte és aconseguir la gestió público-privada del turisme de compres a la ciutat de Barcelona, buscant la cohesió entre les diferents organitzacions de comerç i en harmonia amb els barris, veïns i patrimoni cultural de la ciutat.

Els 16 eixos comercials i turístics adherits a Barcelona Oberta sumen al voltant de 50.000 treballadors, 160km de façana de continu comercial i turístic, més de 7.000 establiments comercials en total i una facturació agregada de 34.500 milions d’euros. Els eixos comercials de Barcelona Oberta tenen un índex d’aprofitament del teixit comercial (IATC) del 90%.

Sobre Barcelona Oberta

Barcelona Oberta és la unió dels eixos comercials que comparteixen una visió del paper econòmic i social del comerç de proximitat del centre de la ciutat i representa el turisme de compres. Està composada per:

Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla i Plaça Catalunya

Federació Associacions Barnacentre

Associació Pelai Centre i Plaça Universitat

Associació Rambla Catalunya i Travessers

Associació Amics del Passeig de Gràcia

Fundació el Molino (FEM)

Associació comerciants i empresaris Gaixample

Associació de Comerciants del Born Comerç

Associació de Comerciants Via Laietana

Agrupació de comerciants i industrials de la Barceloneta

Associació Gaudí Comerç

Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial

Associació de Comerciants Fem Raval

Associació Diagonal Barcelona

Eix Comercial Les Glòries

Associació de Comerciants L’Illa Diagonal

 

  • Carta oberta a Ada Colau | Barcelona Oberta

Carta oberta a Ada Colau

Barcelona Oberta | 31 juliol 2017

Benvolguda Alcaldessa,
Diverses entitats empresarials de Barcelona i el país ens permetem dirigir-li aquest escrit en un estat de creixent preocupació i sensació d’alarma, com a conseqüència dels successius atacs i actes vandàlics que està patint l’activitat turística a la capital catalana, tant directament en contra dels seus recursos i actius com en contra de les persones que ens visiten, amb un darrer acte intolerable, flagrant i menyspreable, com ha estat l’atac a un Bus Turístic i els seus usuaris, el passat dijous 27 de juliol, en una acció que ha estat reivindicada per l’organització “Arran”.
Malauradament, però, aquest no ha estat un fet aïllat sinó que ve precedit per altres atacs que han tingut lloc les darreres setmanes, tant contra el mateix servei de Bus Turístic o contra establiments hotelers de la ciutat, acompanyat, així mateix, d’altres tipus de manifestacions públiques i injurioses constants vers aquesta activitat econòmica i empresarial a la ciutat.
Alcaldessa, totes les entitats signants d’aquest escrit volem sol·licitar-li que aturi d’arrel aquests fets immediatament. Considerem imprescindible que es produeixi una condemna ferma, contundent i activa contra els mateixos, tant per part seva com del seu equip de govern. Volem deixar constància que ens preocupa especialment l’escalada que s’està produint, el grau de violència emprat per aquests col·lectius i, els danys personals o materials que puguin provocar d’ara endavant amb els seus atacs.
Creiem, en aquest sentit, que cal assenyalar, repudiar i castigar amb la Llei a aquelles persones que han comès aquests actes, fent saber de forma clara a la societat i a aquells que han optat per la via de la violència que no hi ha haurà cap mena de tolerància amb ells a Barcelona, refermant que l’activitat turística a la ciutat és un bé preuat i inherent.
De no fer-ho Barcelona i el nostre país tenen molt a perdre. La imatge internacional de la nostra destinació està en perill i, de no remeiar-ho, aquests fets poden malmetre i fer un mal irreparable en aquesta, amb les conseqüents greus afectacions socioeconòmiques que se’n derivarien.
Tots plegats, entitats públiques i privades, hem treballat i treballem conjuntament per construir dia a dia un país dinàmic, atractiu, receptiu, segur, orgullós, competitiu, respectuós, seriós i rigorós, amb eines, coneixement i persones disposades a millorar-lo constantment, sempre des de la vessant del respecte, la concòrdia, l’esperit constructiu i el de la bona convivència. Així és com des de fa anys ens presentem al món. Així és com ens coneixen, així és com els agradem i així és com ens agradem a nosaltres mateixos.
Confiem en que comparteix la nostra preocupació per aquest assumpte i, alhora la nostra voluntat de salvaguardar la imatge i prestigi de Barcelona i de Catalunya. Confiem, així mateix, que posarà en pràctica immediatament els recursos i mecanismes necessaris per eradicar aquestes manifestacions vandàliques. Per tot plegat, comptarà sempre amb el nostre suport en tot allò que esdevingui necessari.
Atentament,
Entitats signants del present escrit:
Agrupació de Comerciants i Industrials de la Barceloneta – AICB
Amics del Passeig de Gràcia
Associació Catalana d’Agències de Viatges – ACAVE
Associació Catalana d’Empreses per a Gais i Lesbianes – ACEGAL
Associació Catalana de Professionals del Turisme – ACPT
Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial
Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla i la Plaça Catalunya
Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona – APARTUR
Associació de Comerciants del Born – Ribera
Associació de Comerciants del carrer Pelai Centre i Rodalies
Associació de Comerciants Gaudí Shopping
Associació de Comerciants i Empresaris Gaixample
Associació de Comerciants l’Illa Diagonal
Associació de Comerciants Via Laietana
Associació d’Empresaris i Comerciants de la Rambla Catalunya i Travessers
Associació Professional Edificis Habitatge Ús Turístic – PROHUT
Barcelona Oberta
Comertia
Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya – ConfeCat
Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme de Barcelona
Eix Comercial Les Glòries
Federació d’Associacions Barna Centre
Fundació Barcelona Comerç
Fundació El Molino – FEM
Gremi d’Hotels de Barcelona
Gremi de Restauració de Barcelona
RetailCat

  • Nota de premsa Plataforma d’afectats pel Top Manta 2017 | Barcelona Oberta

Nota de premsa Plataforma d’afectats pel Top Manta 2017

Barcelona Oberta | 19 juliol 2017

La plataforma d’Afectats pel Top Manta no està disposada a perdre ni un minut més

esperant què se solucioni el problema

Barcelona, 19 de juliol de 2017.- La Plataforma d’afectats pel Top Manta ha presentat aquest matí en roda de premsa, la situació actual de la problemàtica a la ciutat de Barcelona i ha exigit a l’Ajuntament i administracions implicades una actuació immediata que permeti donar sortida al problema. Els integrants de la Plataforma no estan disposats a seguir esperant, ni deixar passar un any més, davant l’amenaça de la “normalització” de la venda ambulant il·legal als espais públics de la ciutat.

Fa tot just un any, més d’un centenar d’entitats de la ciutat – xifra que avui s’ha sobrepassat amb escreix- van constituir i presentar la Plataforma d’Afectats pel Top Manta per denunciar la passivitat i el posicionament gen resolutiu de l’Ajuntament davant aquest fenomen, amb episodis de fins a 800 manters permanents, venent els seus productes al Passeig Joan de Borbó.

Fermin Villar, president de la Plataforma i de l’Associació d’Amics i Veïns de La Rambla i Plaça Catalunya, uns dels espais més perjudicats actualment pel Top Manta, ha estat clar durant la seva intervenció, “és inconcebible la manca de decisió i voluntat per aturar aquest problema que s’està enquistant i al que cada cop serà més difícil trobar una solució”. Villar ha atribuït directament aquesta manca de voluntat a la desídia política. “L’any passat, després de la nostra denuncia, es van començar a aixecar tallers il·legals, es van incrementar les intervencions de productes – 1,1 milions d’articles, – i les denuncies -79.221-. Està clar que la pressió funciona. Llavors, perquè no es du a terme?”

La Plataforma denuncia del tot intolerable que es permeti una activitat que suposa la comercialització de béns o productes de caràcter il·legal, cosa que implica una violació en els drets de la propietat intel·lectual i industrial. Una activitat, també, han explicat des de la taula de representants de totes les entitats membres, “amb un impacte econòmic negatiu molt important, tant pel que fa a la desviació d’activitat del comerç legal a l’il·legal – afectació a totes les indústries afins al comerç, proveïdors de tota mena, transportistes,…- com per la seva conseqüent contribució a l’economia submergida, i, també, pel que suposa en evasió de taxes a què altres col·lectius, com comerciants i veïns, sí que estem obligats a contribuir”.

José Antonio Moreno, Director General d’ANDEMA ha explicat que “Espanya és un dels països europeus en els quals més es compren productes falsificats. Als carrers de les nostres ciutats, es poden adquirir de forma impune productes falsificats com a dessuadores, sabatilles esportives, roba interior, bosses o perfums,…. un tràfic il·lícit que genera economia submergida i unes pèrdues a les indústries afectades a Espanya que superen els 7.088 milions d’euros anuals, i que es tradueix en la pèrdua directa de, almenys, 67.000 llocs de treball a l’any”

Mentre això succeeix, dia a dia, a Barcelona, la pressió normativa contra el comerç i els serveis legals, no deixa de créixer, ha explicat Villar qui ha convidat a l’Ajuntament a desviar part d’aquesta incisiva pressió a combatre la venda il·legal.

Els que estem avui aquí, som treballadors que cada dia dediquem tots els nostres esforços a pujar la persiana i tirar endavant els nostres negocis, contribuint així al benestar col·lectiu. I en cap dels casos estem en contra de les persones. Si els comerciants legals som penalitzats si no respectem els horaris d’obertura, o no paguem els impostos relacionats amb els nostres negocis; si no assegurem els treballadors o no paguem els nostres autònoms; posem una terrassa on no tenim permís o, simplement, si no cobrem una bossa de plàstic, perquè sí que està permès incomplir amb tot això al mig del carrer, ocupant impunement i privatitzant, a més, un espai de tots?”, ha dit.

Des de la Plataforma s’ha denunciat, també, el greu perill que suposa per a la salut del consumidor molts dels productes propis del Top Manta, com les ulleres falsificades, que no compleixen amb la normativa europea i utilitzen materials inadequats per a protegir l’ull de les radiacions solars, fet que pot derivar, adverteixen des de la Federación Española de Asociaciones del Sector Óptico, Fedao, membre de la Plataforma d’Afectats pel Top Manta, “en l’aparició precoç de cataractes i altres tipus de malalties oculars com afectacions corneals, despreniments, etc”

En aquest mateix sentit, i des del Gremi de Restauració de Barcelona, altre de les entitats de la Plataforma, s’ha insistit, també, en el perill del consum de begudes preparades i venudes al carrer de forma il·legal, sense cap tipus de control i han fet evidents les inspeccions i requeriments sanitaris a què estan sotmesos els establiments d’hostaleria i restauració front la total inexistència dels mateixos a la venda il·legal al carrer.

Segons ha explicat la Plataforma, si bé sembla que l’efecte crida s’ha aturat, el del “contagi” ha incrementat i des de ja fa un temps, nous col·lectius s’han sumat al Top Manta. Això, han dit “manté viva la problemàtica i fins i tot l’agreuja, doncs alguns dels grups incorporats són força conflictius. La continuïtat de la venda il·legal al carrer, només fa que beneficiar els entramats mafiosos que controlen aquesta activitat”.

Així, davant aquesta situació, la Plataforma ha demanat una condemna clara i definitiva de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i resta d’autoritats competents contra la venda il·legal del Top Manta, alhora que han exigit, que s’endegui immediatament un pla de xoc acurat i decidit, per aturar l’efecte “contagi” de la pràctica de la venda il·legal i que paral·lelament, es redacti un full de ruta que incorpori les recomanacions marcades per ens independents i pensades per trobar solucions al problema.

La Plataforma també ha advertit a l’Ajuntament i resta d’administracions no la menystinguin i la tinguin en compte a les taules de coordinació.

Finalment, Villar ha demanat que no se’ls criminalitzi i ha insistit en què ”la Plataforma d’Afectats pel Top Manta està formada per comerciants que es guanyen la vida de forma legal i que, en absolut, van contra cap persona. La Plataforma orienta tots els seus esforços cap a les administracions que, en darrera instància, han de ser coherents i actuar en aquesta situació”, ha dit.

Durant la roda de premsa, Fermín Villar ha estat acompanyat a la taula per alguns dels presidents de les entitats integrants de la Plataforma, mentre que altres membres ho han fet des de l’espai reservat als assistents, demostrant tots, unitat i decisió davant la situació i les seves demandes.

  • Programa II Summit Barcelona | Barcelona Oberta

Programa II Summit Barcelona

Barcelona Oberta | 15 novembre 2016
Programa:
9:00h Acreditacions
9:15h Benvinguda i Inauguració
Sra. Muntsa Vilalta
Directora General de Comerç de la Generalitat de Catalunya
9:30h La Barcelona del Futur: Oportunitats i riscos
Conferència del Sr. Gonzalo Bernardos Domínguez
Professor d’economia de la Universitat de Barcelona, analista i consultor.
10:20h La veu dels empresaris – Taula rodona
 

Sr. Eduardo Ceballos
Country Head Spain at Neinver

Sra. Anna Gener
Sòcia d’Aguirre Newman i Directora General d’Aguirre Newman Barcelona

Sr. Artemi Nolla
Fundador i President d’AN Grup

Sr. Pau Guardans
Vicepresident de Barcelona Global. Chairman&CEO Unico Hotels

Sr. Marc Bonavia
CoFundador de SitMobile. Expresident d’AIJEC

Sra. Eva Martin
CEO i Co-fundadora de Tiendeo

Conductor i moderador: Sr. Enric Sierra. Adjunt al director de La Vanguardia

11:30h La veu dels empresaris: Preguntes i intervencions des de la Fila 0
 

Sra. Maria Abellanet
Directora General i Consellera delegada del Grup CETT

Sr. Enrique Alcántara
President de APARTUR

Sr. Albert Arias
Director del Pla Estratègic de Turisme. Ajuntament de Barcelona

Sr. Joan Carles Calbet
President de Comertia

Sr. Carles Carreras
Catedràtic d’Universitat. Departament de Geografia Humana (UB)

Sr. Manel Casals
Director General del Gremi Hotels de Barcelona

Sr. Pere Chias
President del Gremi Restauració de Barcelona

Sr. Jordi Díez
Director General de Negoci de Saba

Sr. Miquel Donnay
President del Consell de Gremis

Sra. Marga Farga
Farga

Sr. David Garrofer
Secretari General de CECOT

Sr. Mateu Hernández
Director General de Barcelona Global

Sr. Oscar Lopez
Secretari General de la Federació de Comerç i Hostaleria de UGT

Sr. Emiliano Maroto
Secretari General d’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya
Sra. Raul Monroy
Director delegació Barcelona de S.C.C.E

Sr. Martí Sarrate
President d’ACAVE

Sra. Maria Segarra
Directora Intueri

Sr. Jose Maria Trenor
Conseller delegat de Praktik Hotels

Sr. Salva Vendrell
President de Fundació Barcelona Comerç

12:00h Debat
12:20h Conclusions II SUMMIT de Barcelona Oberta
Sr. Gabriel Jené
President de Barcelona Oberta
12:30h Tancament
Sra. Montserrat Ballarín
Regidora de Comerç i Mercats, Ajuntament de Barcelona
INSCRIU-TE
  • Barcelona està vivint dels rèdits del passat o té projecte de futur?
  • Turisme de compres. Atractivitat comercial Immobiliària, Hoteleria, Allotjaments turístics i restauració innovadora i de qualitat, Oportunitats pels joves emprenedors, Smart City,
    E-Commerce.
  • Estem deixant passar les oportunitats?
  • Apostem per la gestió públic-privada?
  • La construcció de la Barcelona del futur: Propostes del sector empresarial de la ciutat.
  • Detectar les oportunitats d’una ciutat com Barcelona.
  • Redefinir el Model Barcelona i fer propostes de futur a partir de la veu dels empresaris.
  • Alertar sobre el perill de la desacceleració econòmica.
  • Fer pedagogia de les bondats de l’activitat econòmica i de la labor social positiva dels empresaris en la generació de riquesa, sense la qual és impossible sustentar l’estat de benestar.
 

 

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

Guardar

  • II SUMMIT BARCELONA OBERTA – LA BARCELONA DEL FUTUR: UNA ALTRA MIRADA | Barcelona Oberta

II SUMMIT BARCELONA OBERTA – LA BARCELONA DEL FUTUR: UNA ALTRA MIRADA

Barcelona Oberta | 7 novembre 2016

Dimarts 29 de novembre vine a la II Summit Barcelona Oberta – La Barcelona del futur: Una altra mirada.

De 9 del matí a 12:30 del migdia a El Molino.

Entre tots hem de dissenyar aquesta Barcelona del Futur. És important que els empresaris, veïns i altres organitzacions ens donem suport els uns als altres i intentem fer pedagogia de les bondats de l’activitat econòmica i de la tasca social positiva dels empresaris en la generació de riquesa, sense la qual és impossible sustentar l’estat de benestar.

Entre tots fem Barcelona.

Reserva la teva plaça al mail secretaria@barcelonaoberta.cat