Tiempo de lectura: 3 minutos

BCNMarket, la botiga on line de la ciutat

L’Ajuntament, amb la col·laboració de les entitats representatives del comerç i la restauració (Barcelona Comerç, Barcelona Oberta i el Gremi de Restauració), posa en marxa una nova fase de la campanya de comunicació “Compra a prop. Bé. Bo i de Tot”, per fomentar que els barcelonins i barcelonines comprin i adquireixin serveis als establiments de proximitat i presencials de la ciutat. En paral·lel, el consistori i Barnacom, l’entitat que agrupa els eixos comercials de la ciutat aglutinats en Barcelona Comerç i Barcelona Oberta, estan ultimant la botiga online per al conjunt d’establiments de la ciutat, bcnmarket.barcelona. La plataforma ha completat les proves pilot, comença ara la fase d’inscripcions de comerços del conjunt de la ciutat, i al setembre es farà el llançament comercial per al conjunt de la ciutadania amb l’objectiu que BCNMarket pugui competir amb les grans plataformes de comerç on line.

La botiga online oficial de Barcelona entra en la fase d’adhesió de comerços Barcelona ultima el projecte de botiga online bcnmarket.

Fins al moment, s’han realitzat diferents proves a territoris limitats de la ciutat, la primera d’elles a l’Eix Comercial Sagrada Família (l’únic que pertany a Barcelona Comerç i a Barcelona Oberta) i posteriorment s’ha adreçat a diferents eixos comercials, el que han suposat la incorporació de prop d’un miler d’establiments comercials a la plataforma. Ara comença la fase en què els establiments comercials del conjunt de la ciutat es poden inscriure a la plataforma. Aquesta fase d’ahesions de comerços finalitzarà a la tardor, quan es farà ja el llançament comercial per a la població en general.

Barnacom i l’Ajuntament de Barcelona, amb el desenvolupament tècnic de Tiendeo i Manzaning, estan enllestint aquesta eina digital que permetrà als comerços donar a conèixer i vendre online els seus productes i serveis i esdevenir una solució per tal que els consumidors puguin fer la compra a les seves botigues de confiança sense haver de desplaçar-se, però mantenint la relació entre professional i client que caracteritza el comerç presencial de la ciutat. La iniciativa porta el nom de BCNMarket i serà la botiga online oficial per a tots els negocis de Barcelona. El projecte és un aparador que permetrà als establiments la venda tant física com on line dels seus productes, apropant-los als consumidors i oferint a les persones consumidores una alternativa local a les grans plataformes. Així, aquesta eina donarà als comerciants i als usuaris diferents opcions amb més o menys grau de digitalització del comerç:

 1. BCNMarket com aparador dels productes de l’establiment i comanda a través de WhatsApp 

 2. Reserva de productes a BCNMarket, i pagament i recull a botiga. 

 3. Pay & collect: pagament a BCNMarket i recull a botiga 

 4. Pay & shipment: pagament a BCNMarket i enviament a domicili 

 5. BCNMarket com a directori de productes linkats a la pàgina de la botiga en cas que ja en tingui, per tal de generar tràfic cap a la web de l’establiment. 

Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota de 8-12€ en funció de si és establiment associat a un eix comercial o no ho és. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda on line, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut. BCNMarket, doncs, es planteja com una plataforma oberta i col·laborativa entre els diferents establiments, que busca generar tràfic físic i on line als negocis de Barcelona, facilitar que el barceloní trobi resposta a les seves cerques en els comerços de la ciutat i esdevenir una alternativa als webs que només venen on line.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

Associats

Patrocinadors