Barcelona Oberta demana un pla econòmic per reimpulsar la ciutat

27 de novembre de 2019

  • El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha reclamat diàleg als polítics per superar els problemes actuals i ha reivindicat la gestió poc “business friendly” del Consistori.
  • Jaume Collboni, en el debat amb Enric Sierra, sots director de La Vanguardia, ha anunciat un increment de pressupost l’any 2020 per a la promoció de la ciutat, i ha manifestat que “no concep el progrés sense la col·laboració público-privada.”
  • Els Presidents de Foment, Josep Sánchez Llibre, i Pimec, Josep González, han encoratjat als polítics a fer el mateix que han aconseguit patronals i sindicats: “acord i diàleg”.

Barcelona, 27 de novembre de 2019.- Unes 200 personalitats del món econòmic i institucional han assistit avui al V Summit organitzat per Barcelona Oberta a El Molino, per a participar en el debat sobre com potenciar la capitalitat de la ciutat de Barcelona. En el discurs de cloenda, el president de l’entitat, Gabriel Jené, ha fet un clam públic a administracions, govern central, ajuntament, turisme de Barcelona, cambra de comerç, patronals, i a totes les organitzacions empresarials per a demanar un Pla Econòmic de ciutat que torni a posar a Barcelona en mode ON.

Jené s’ha mostrat crític amb la gestió poc “business friendly” del Consistori: “en els pitjors moments per l’evolució del comerç i la restauració han anunciat increments de la taxa turística i de la taxa de terrasses sense dialogar amb el sector privat.” Des de l’entitat, el

president de Barcelona Oberta ha reivindicat la necessitat de renovació del model comercial turístic actual, amb una visió més àmplia dels horaris comercials, i ha recordat que la il·luminació de Nadal és del tot insuficient i que, tot i les millores amb la inseguretat ciutadana, encara cal una reforma del codi penal que condemni la reincidència.

En el debat entre el Tinent d’Alcalde, Jaume Collboni, i el sotsdirector de La Vanguardia, Enric Sierra, el polític s’ha mostrat completament partidari de la col·laboració público-privada i ha anunciat que l’Ajuntament de Barcelona té previst invertir en la promoció turística de la ciutat. En aquest sentit, ha fet menció de la inversió de 100.000 euros en comerç i teatre, per aquelles zones més afectades pels aldarulls; i també la posada en marxa d’una ruta en autobús turístic per veure els llums de Nadal. El compromís del tinent d’Alcalde de cara a l’any vinent, és millorar la promoció econòmica de la ciutat i la il·luminació de Nadal.

El Summit ha comptat amb una declaració conjunta de Lideratge Empresarial on han participat els presidents de Foment, Josep Sánchez Llibre, i Pimec, Josep González, i el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené. Tots ells han posat de manifest la necessitat de diàleg polític per de garantir l’estabilitat econòmica de la ciutat, i des de Foment, s’ha apostat perquè Barcelona sigui la ciutat de la innovació i que aquest sigui un motor de promoció de la ciutat. Pel que fa a Pimec, s’ha incidit en la promoció de la cultura, amb la proposta d’una nova llei de mecenatge que permeti exposar col·leccions de particulars en museus per atraure visitants.

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha fet la cloenda de l’acte, agraint a l’organització les “provocacions que tenen lloc en el Summit i que ens recorden els aspectes on estem per tal de segui treballant.”

La cinquena edició del Summit organitzat per la Unió d’Eixos Comercials i Turístics, Barcelona Oberta, ha posat de manifest les potencialitats que té Barcelona per a posicionar-la dins del mapa de ciutats líders en shopping turístic. Amb aquest objectiu, Antonio Ibáñez, soci de Deloitte Digital, ha presentat un interessant estudi per centrar la importància del client en el futur del turisme i comerç de Barcelona, des de diferents àrees d’activitat econòmica.

A la taula de potencialitats, moderada per Enric Sierra, sots director de La Vanguardia, han participat vuit experts en diferents àrees econòmiques clau de la ciutat que han coincidit en les moltes possibilitats de promoció per explorar, i donar a conèixer, a fi i efecte de potenciar la capitalitat de la ciutat i posicionar-la en el top 10 mundial. La taula de potencialitats ha estat representada per les àrees de Congressos, amb Sr. Carles Grau, director de MWCapital; Mobilitat, amb la Sra. Mar Alarcón, fundadora de Socialcar; Restauració, amb Sra. Roser Torras, empresària del grup Gsr; Esport, amb el President de la UFEC, el Sr. Gerard Esteva; Salut i Investigació, amb el Sr. Antoni Arias, director de Serveis Internacionals de l’Hospital Sant Joan de Déu d’Esplugues; Cultura, amb el Sr. Joan Abellà, CEO d’Enciclopèdia Grup Editorial; Shopping turístic, amb la Sra. Elena Foguet, business director Spain de Value Retail; i Noves Tecnologies, amb el Sr. Gerard Olivé, Cofundador d’Antai Venture Builder, BeRepublic i BeAgency.

El V Summit de Barcelona Oberta ha comptat amb els sponsors de La Vanguardia, i com a partners globals a Factor Energia, Saba, Agbar i Clear Channel.

L’actualitat del comerç de Barcelona

Membres

Patrocinadors

This site is registered on wpml.org as a development site.